Gezellig weekend

Het was eigenlijk wel een lekker weekend. Zaterdag hadden we een feestje van ons buurmeisje Valery, en daar werd ook gedanst (http://www.youtube.com/watch?v=ZQuPD9BqOG0 ). Daarvoor waren we nog op het ijs voor ons huis, maar er stond een narrige wind die het erg koud maakte en Evelien is geen poolvos.

De zondag was de wind er nog steeds. Ik wilde nog tien kilometer hardlopen met PJ, maar daar hebben we van afgezien door de wind en later begon het ook nog te sneeuwen. We waren een beetje aan het nadenken over wat we de zondag konden doen toen Cindy met het idee kwam om te gaan bowlen. Dat ging heel leuk! Leon stond eigenlijk steeds voor, maar net op het laatst kwamen Cindy en ik toch nog langszij. Evelien heeft het heel dapper ook allemaal zelf gedaan en er was geen hulprekje om de bal op te leggen (wel aan de zijkanten, anders waren veel ballen niet aangekomen). Ze vonden het prachtig. Daarna hebben ze nog wat liggen ravotten in een soort ballorig daar. Daar was ook een klimmuur en Leon doet dat best mooi! Als hij acht is mag hij ook mee de klimmuur op. Evelien vond het zo leuk dat ze zei dat ze er wel wilde wonen.

Voor de bowling in Zoetermeer (Westerpark) is nog een plas waarop wat mensen schaatsten. Het sneeuwde al behoorlijk, dus druk was het niet en Leon presteerde het om zo’n beetje het enige wak(je) te vinden en een natte poot te halen.

Wat later op de middag kwamen Farideh, Ivo, Levi en Noah op bezoek en de kinderen hebben zich prima vermaakt. In de avond lagen Cindy en ik er tegen negen uur in. De sneeuw is voor de kinderen best leuk, maar zeker met een koud windje zorgt het er wel voor dat je veel op thuis zijn aangewezen bent. Niettemin vonden de kinderen het ook een leuk weekend.

Vandaag belde Cindy dat ze door haar rug gegaan is. Heb dus groot deel van de dag thuis gewerkt en dat was best druk. Leon van school halen, op Evelien letten, boodschappen halen, koken en opruimen. Kinderen naar bed doen en voorlezen. Leon wil zich graag nuttig maken. Nu heb ik afgesproken dat als hij tien taakjes goed uitvoerd, hij een uurtje bowlen verdiend heeft. Evelien moet tien keer iets op het toilet goed doen om punten te halen. Ik had er snel een schema voor uitgeprint en Leon vind dat geweldig! Uit enthousiasme heeft hij zijn kamer alvast opgeruimd en gaf ie het schema een kus voordat hij ging slapen.

Ik reageerde nogal heftig toen hij tegen Cindy opsprong en pakte hem vrij hardhandig beet. Het gekke was dat hij schrikt, maar daarna heel zoet en meegaand is op een goede manier. Alsof ineens het kwartje valt of zelf ook aanvoelt dat hij fout zat. Al met al weer een leermomentje voor mij, Leon wil graag nuttig zijn. Laatst had hij ook een administratieve klus voor mijn administratie heel goed uitgevoerd. Dat wordt dus kinderarbeid!

Doordat ik de laatste tijd regelmatig tien kilometer liep voelde ik me echt fit. Door de sneeuw en de omstandigheden heb ik al een week niet gelopen en daar baal ik van. Nu begin ik echt de effecten te merken en dat wil ik vasthouden.

Mijn voornemens zijn simpel en komen niet vanaf 1 januari: Fit blijven, minder drinken, gezonder en iets minder eten. Ik werk er echt aan om het een patroon te maken. Met hardlopen en elke dag boterhammen smeren is dat ook gelukt en een groot voordeel is dat Cindy meedoet.

IMG_1762IMG_1756IMG_1758

Over Henri Koppen

Learning...
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Gezellig weekend

  1. Peggy zegt:

    Goed bezig Henri ! 🙂

Plaats een reactie