Datum notatie

Ik was onaardig tegen een collega van me. Hij had in een datum keuze tooltje
13/11/2007 staan. Ik zei dat dat nergens op sloeg en dat het gewoon geen
geldige datum is aangezien de amerikanen maand/dag/jaar gebruiken en
nederlandse notatie met – tekens is. Het had volgens mij dus of 13-11-2007
of 11/13/2007 moeten zijn.

Ik zat fout.

Na het kijken in zijn computer instellingen zag ik dat die op Engels
(British) stond. Ik dacht WTF! En ja hoor, even uitgezocht. In engeland
hebben ze de dd/mm/yy notatie. Terwijl ze in de US mm/dd/yyyy gebruiken. Dat
is een heftig inzicht!! Een engelsman of amerikaan moet dus heel goed kijken
of iets een British of US document is als er 4/5/2007 staat! Ik ging er
vanuit dat de engelsen en amerikanen de slash notatie beiden gelijk
gebruikten. Nu weet ik beter.

Wat me verbaasd is dat ik dit niet wist. En dat ik er nooit over gelezen
heb, want ik kan me voorstellen dat hier zeer grote problemen in het
verleden zijn ontstaan als de britten en amerikanen met elkaar over data
communiceerden. Denk maar eens aan de invasie op Normandie. Die vond plaats
op 6 juni. Heel slim, voor beide notaties is dat 6/6, en ik weet zeker dat
dat geen toeval is!!
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Landing_in_Normandi%C3%AB).

Henri Koppen
13/11/2007 🙂

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

