Snel is niet altijd goed

Toen ik visual studio 2008 installeerde – de nieuwe
ontwikkelsoftware van Microsoft- zag ik dat mijn vier jaar oude computer het
toch wel zwaar kreeg. Tijd voor een nieuwe dus. Zaterdag toen Leon ging slapen
ben ik naar Powerline gereden en heb ik er 1 gekocht. Standaard HP met Vista Home
Premium erop. Normaal installeer ik mijn eigen licenties, maar het grote nadeel
daarvan is (en daar kwam ik achter toen ik mijn laptop aan het installeren was)
dat je alles zelf moet doen en er nog van alles mis gaat. Daar had ik geen zin
in, dus deed ik alles standaard. En inderdaad, zaterdag tijdens het slapen van
Leon en zondag tijdens zijn slaapje heb ik dat hele ding geinstalleerd,
bestanden overgezet en de andere computer naar zolder verhuisd. Smooth action
dus.

 

Een dag later komen toch wat nadelen van Vista Home Premium
naar boven. De voornaamste is dat je hem niet met RDP over kan nemen. Ik laat
alle mails van alle accounts op 1 plek terechtkomen en dan is het handig als ik
mijn scherm van mijn computer over neem. Dat ging dus niet. http://www.powerline.nl/system.php?mode=configure&group=0&fam_id=8&config=2144
is de link. Was 699 en voor mijn doen is dat minder geld dan dat ik normaal
voor een computer uitgeef. Hij is ook redelijk stil, niet zo stil als mijn oude
PC, maar die was er speciaal voor ingericht.

 

Zo
zie je dat het altijd wat is. Doe je het standaard, gaat het installeren snel,
doe je het je eigen manier dan kost het zeeen van tijd. Morgen maar eens
uitzoeken hoe ik een upgrade kan doen naar Vista, of vista even illegaal
aanpassen zodat ie in ieder geval RDP toelaat. Alle vista versie zijn gelijk,
alleen het aantal opties per versie verschillen, maar de installatie cd bevat
exact evenveel bestanden….

 

Henri
Koppen

3
maart 2008

             

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

