Echt amerikaans (positief)

Veel amerikaanse dingen vind ik niet goed. Wereld politiek,
wapen beleid, overdreven autoriteit, oppervlakkigheid van veel mensen, de lege “American
Dream”. Daarnaast zijn er ook goede dingen te noemen en hier komt er
eentje: Service.

 

Nederland is een land waar service vrij zeldzaam is. Wij
weten als Nederlanders vaak niet hoe service werkt. Amerikanen wel, die zijn er
effectief en goed in, zo wilde ik vanochtend mijn America Express credit card
opzeggen. Elk jaar heb je een bijdrage van 50 euro en elk jaar zeg ik de kaart
op. Dan krijg ik als antwoord: Als u het nog een jaar probeert storten wij die
vijftig euro terug. Nu heb ik dat twee jaar gedaan en vandaag kreeg ik een
ander voorstel.

 

“Meneer, ik zie inderdaad dat u de kaart 2 jaar niet
heeft gebruikt en ik zeg hem op. Hiervan ontvangt u volgende week een
bevestiging. Knipt u hem zelf door? Oh, en die vijftig euro kunt u terughalen
bij de bank. Want dat zou anders zonde zijn.”

 

Niets aangetekend schrijven en drie maanden opzegtermijn,
een telefoontje is echt voldoende.

Jaarlijkse contributie (waar ze gewoon recht op hebben, ik
had het eerder op moeten zeggen) krijg ik gewoon terug.

Gewoon vriendelijk en geen gezeur, smooth en easy.

 

Als ik ooit weer aan de credit card ga, dan weet ik waar ik
moet zijn. Dit vind ik een voorbeeld! Hier moet ik lering uit gaan trekken (heb
zelf ook een bedrijf en vergeet ook nog wel eens om op een vriendelijke manier
service te verlenen).

 

 

Henri Koppen

15 mei 2008

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

