Chrome schopt kont

Wellicht is het je niet ontgaan dat Google nu een eigen
gratis webbrowser heeft: www.google.com/chrome

Het installeert snel en werkt als een trein. Na het
installeren kun je ook het achtergrond verhaal als stripverhaal lezen,
technisch, maar wel begrijpelijke en leuk gemaakt. Na een half uur gebruiken
ben ik al erg enthousiast geworden ondanks dat mijn eerste gedachte was “waarom?”.
Natuurlijk zitten er nog wat bugs en onvolkomenheidjes in, waar ik zelf
overigens nog geen last van heb gehad. De filosofie achter de browser vind ik
erg sterk. Als direct voordeel heb je meteen dat je scherm veel beter gebruikt
wordt en dat veel dingen logischer aanvoelen. Daarnaast lijkt het gewoon net
iets sneller te werken.

 

Genoeg zaken die mij overtuigd hebben dat Chrome een
serieuse kans maakt om een regelrechte bedreiging te worden voor de Internet
Explorer en Firefox.

 

Ik voorspel bij deze dat Chrome binnen twee jaar de meest
gebruikte browser wordt in Nederland.

 

Zo. Dat staat.

 

Henri Koppen

9-9-2008

 

PS: Als ik gelijk krijg zal ik het laten weten ook, heb ik
geen gelijk, dan heeft niemand dat onthouden….

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

