Ambtenaar 2.0

Via Rene Jansen die een tijdje geleden een lezing gaf over
social networks kwam ik op de volgende site terecht: http://boekambtenaar20.wetpaint.com/
Hier kun je gratis het boek Ambtenaar 2.0 bestellen –geschreven door  Davied van Berlo  – en gaat
over de nieuwe mogelijkheden van overheid op het internet. Ik heb een exemplaar
besteld. Uiteraard blijf je dan even plakken en klikken en zie je dat er social
networks bestaan die allemaal gaan over… social networks. Zo hou je het
in iedere geval in stand J. Toch
voel ik wel sympathie voor wat ik lees en hou ik me steeds meer bezig met de
waarde van sociale netwerken. Aan de ene kant geloof ik er niet in, aan de
andere kant denk ik dat het niet anders kan dan dat de toekomst is van de
sociale netwerken. Waarom ik er nog niet in geloof is dat het heel veel niet productieve
tijd kost. Het is als lezen van artikelen op nu.nl . Je kunt het niet laten,
maar het is te ondiep om er werkelijk wijzer van te worden. Sociale netwerken
lijken een doel op zich te worden. Een ander ding dat me wat tegenstaat is de
ongestructureerdheid van dit soort sites. Je kan er dagen in rondbanjeren en
toch de weg kwijt blijven (grappige woordspeling). Wat ik bedoel is dit: Als ik
programmeer loop ik tegen problemen aan. Met Google als mijn vriend vind ik
oplossingen. Toch merk ik dat het vinden van oplossingen sneller gaat als je al
de juiste plaatsen kent en daar opnieuw je probleemstelling plaatst. Op de
goede plaatsen zijn er namelijk gebruikers die graag vragen beantwoorden en dus
jou vraag (die al vaker gesteld is) opnieuw beantwoorden. Omdat zoeken niet
chronologisch is en data vaak niet gestructureerd is opgeslagen in bronnen kom
ik vaak bij de verkeerde antwoorden die ook nog eens gedateerd zijn. Wiki’s
zijn dan weer sterker. Die linken door en naar elkaar, maar alleen de meeste
huidige stand van zaken wordt vermeld (en de oudere versie vind je dan in
Discussie en Geschiedenis). Als je een onderwerp vind kun je die ook als
startpunt gebruiken om verder te klikken.

 

Om toch weer on topic te komen: Ik kwam dus bij Ambtenaar
2.0 uit en vond het geheel wel sympathiek. Saillant detail: Het boek wordt je
gratis opgestuurd, gesponsord door   ministerie
van LNV
.
Met andere woorden: Het boek wordt betaald….
Door jou!

 

Henri Koppen

11 December 2008

 

 

 

__________ Informatie van ESET NOD32 Antivirus, versie van database viruskenmerken 3683 (20081211) __________

Het bericht is gecontroleerd door ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

