Aha momentje: Money as Debt

De link ontdekte ik via lifehacking.nl, mijn dank daarvoor.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=9175976647812762597&hl=nl

 

Ooit afgevraagd hoe het zit met geld? En hoe geld gemaakt
wordt? En wat nu die krediet crisis inhoudt? Volg de link –deze is
nederlands ondertiteld- en beleef een WOW momentje. Ik kan me op school tijdens
economie nog wel herinneren dat we het erover gehad hebben, maar ook dat ik het
niet echt begreep en dat het slechts een deel van het verhaal is. Als ik ook
alles uit zou moeten leggen wat ik heb gezien, dan zal me dat ook niet helemaal
lukken, maar wat ik ervan begrijp is mimimaal shockerend! Het zou verplichte
kost moeten worden op school.

 

Het filmpje duurt overigens 47 minuten, maar vooral de
eerste 30 minuten vond ik erg interessant en verhelderend. Op het einde
verliest het verhaal wat van zijn kracht met de alternatieven die geboden
worden. Deze zijn slechts mogelijk als de hele wereld in verval is geraakt en
terug naar de middeleeuwen wordt geslingerd.

 

Je beste bestede uurtje vandaag is echt even het filmpje
kijken! Het wordt heel helder uitgelegd.

 

Als je gekeken hebt… laat me weten wat je ervan vind!

 

Henri

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

