Sappie en jezelf in een ander perspectief zien.

Dit weekend is een langgekoesterde wens in vervulling
gegaan. We hebben een sap centrifuge gekocht! In Australië werkte ik een in
bakkerij en een deel van de dag zat ik sinaasappelen te schillen. Die mieterde
ik dan in een machine (net als wortels bleekselderij en weet ik wat nog meer)
en dan kwam er sap uit. Die machines waren niet te betalen toen ik terugkwam in
Nederland, maar nu is dat anders. Een mooie Solis voor onder de tweehonderd
euro.

 

En lekker dat het is! Een peer wordt zo snel verdeeld tussen
pulp in het weggooi bakkie en sap wat je kan drinken dat het allemaal een
luchtige schuimdrank wordt. Leon zuipt zich klem eraan (met gevolg dat zijn
luier ook meteen gewisseld kan worden). En het leuke ervan is: Het is nog
gezond ook! Het enige nadeel is dat je direct erna het apparaat moet
schoonmaken anders koekt het aan en dat is toch nog wel even een klusje waar de
vaatwasser je niet bij kan helpen. Maar dat is het dan ook meer dan waard. Zelf
zo’n winterpeen is best lekker om te drinken.

 

Vorig jaar was de laatste kans om bijzondere ziektekosten af
te trekken van de belasting. Het was dus een uitgelezen kans om een andere wens
te vervullen. Dat was een body-scan. Gewoon even kijken wat mijn toestand was.
Dit werd een beetje extra geprikkeld door kanker om me heen, maar ook omdat
mijn vader door zijn beroep regelmatig werd gecheckt. Om kort te gaan,
afgelopen vrijdag heb ik mijn check gehad. Moest naar Duitsland, een hele dag.
Dag kreeg ik een bloedafname, ontlasting onderzoek, echo van mijn hart, conditie
test, MRI scan van hoofd, romp en bekken, dermatologisch onderzoek
(huidkanker), en dat was het geloof ik. Ik zal nog wat scans maken om een
indruk te geven. Het was interessant en visueel zat alles in ieder geval goed.
De uitslagen van mijn bloed zijn inmiddels ook binnen en er zijn geen ernstige
zaken, maar wel een hoge suikerspiegel en cholesterol. Goede reden dus om nog
meer op de fiets naar werk te gaan.

 

De laatste maanden klim ik weer veel (naklimmen in
klimcentrum) en nu doet Ray ook mee, we zijn dus met z’n vieren en dat
werkt erg motiverend! Klimmen is gezellig, leuk, leerzaam en doet wat met je lichaam.
Als je het nog nooit gedaan hebt, probeer het eens!

 

Zoals je weet is het crisistijd. En de werkelijke klap moet
nog komen! Nu voel je ook het verschil tussen ondernemen en in loondienst zijn.
Dit rechtvaardigt onder andere een goed salaris als ondernemer. Want ook wij
merken dat het crisistijd is. Het is niet zozeer dat we het best zwaar hebben
door de crisis, maar de crisis legt wel ons probleem met marketing bloot. Het
interessante aan deze tijd is dat je je dus moet aanpassen aan de nieuwe
situatie, en dat hebben wij gedaan. Ik heb me verdiept in marketing,
businessmodellen en hoe we deze tijd door moeten komen. We handelen ernaar en
nu begint het eindelijk voor ons te werken. Ik heb er vertrouwen in dat de
crisis ons sterker maakt en dat het uiteindelijk misschien zelfs goed voor ons
uitpakt. Al zeg ik dit wel onder voorbehoud.

 

Leon heeft na een lange periode van slecht slapen weer
ontdekt dat slapen ook wel erg lekker is, en nu hij weer goed slaapt maakt hij
ook weer een speurt in zijn ontwikkeling. Zinnen die hij er nu uitperst zijn
echt geweldig! Als Cin en ik kletsen terwijl hij naar de TV kijkt dan draait hij
zich om en zegt “Klaar mamma!”. We moeten dus ons mond houden
anders kan hij het niet volgen. Of “voorzichtig op de trap anders krijg
je dalijk nog een bult.”. Hij kan helemaal uit zijn dak gaan (peuter
pubertijd) maar als dat gebeurt weet je dat het even een minuut of tien duurt
en dan koelt hij wel weer af en is hij meteen superlief! Eén kind is best
makkelijk en dat beseffen we. Nu komt er een meisje aan en dat zal best wel
even druk worden in het begin. We hebben er wel erg zin in en we zijn er niet
heel erg nerveus over. We gaan gewoon ons best doen en we zijn erg nieuwsgierig
naar haar! Ook aan Leon merken we dat hij best beseft dat er dalijk een baby
bij komt. Hij is erg zachtaardig dus ik denk dat het ook wel goed komt als het
op jaloezie aankomt.

 

Nu is het tijd om mijn mandje in te gaan…. Ik zal weer
wat foto’s plaatsen en vaker in mijn dagboek schrijven. Ik schrijf
overigens best veel de laatste tijd, maar daarvoor moet je elders in het forum
kijken, of als je een account op hyves hebt: http://henrikop.hyves.nl

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

