Geen DNA nodig

Ik maak altijd grapjes over het blonde haar en de blauwe
ogen van Leon. Daarnaast lijkt hij niet echt op ons, als vrouw geeft dat minder
dan voor de man. Die zou immers kunnen twijfelen. Ik maak dan grapjes over die
twijfel, maar zelfs de grapjes zijn overbodig geworden, Leon en ik hebben echt
hetzelfde DNA en ik ben meteen verbaasd over het bewijs.

 

Leon heeft namelijk een klein moedervlekje in zijn
linkeroor. Ik zag dat al vaker en vroeg me af of dat nog weg zou gaan en of het
een moedervlekje is. Gisteren bekeek ik mijzelf (eindelijk) in de spiegel en
zag dat ik precies dat zelfde vlekje op dezelfde plaats heb! Bizar hoe dat dus
werkt. Vooral omdat qua vorm zijn mijn oren toch echt anders dan die van Leon.
In het DNA is dus wel heel precies de bouw van een lichaam vastgelegd en dus
ook de locatie van het vlekje. Besef je je wel dat *alle* cellen in je
lichaam een compleet plan bevatten voor dat hele lichaam? En dat een beetje
slijm in je mond voldoende is om een kopie van dat plan te hebben? Ik vind het
prachtig, heel bijzonder en zet me elke keer weer aan het denken over het leven
en wat dat betekend.

 

Dat andere dat ook doen werd van de week weer duidelijk. Ik
kreeg een folder in de bus over de misverstanden over evolutie theorie met als
doel om gelovig te worden. Ik heb even de scans gemaakt zodat het wat
duidelijker wordt waarover ik schrijf.

 

http://www.4xs.nl/images/fun/20090224EvolutieFolderPagina1.jpg

http://www.4xs.nl/images/fun/20090224EvolutieFolderPagina2.jpg

http://www.4xs.nl/images/fun/20090224EvolutieFolderPagina3.jpg

 

Ik had in de krant al gelezen dat er veel ophef over was en
dat verschillende sites acties zijn gestart tegen die beste man in Urk. Mijn
interesse was dus gewekt en ik heb de folder met kromme tenen gelezen. Als eerste dacht ik aan Poe’s Law : Without a winking smiley
or other blatant display of humor, it is impossible to create a parody of
Fundamentalism that SOMEONE won’t mistake for the real thing.

 

De folder verwees immers naar een site en ik had daar een
leuke commerciële actie verwacht, maar nee, het leuk nog serieus ook!
(misschien komt het nog).

 

Afbranden is natuurlijk heel gemakkelijk, maar dat niet doen
is gewoon te moeilijk. Laat ik een paar van mijn gedachten eens opschrijven,
kijk op pagina 1 bij de eerste –om over na te denken-. Wie zal in een bos
meer zien: een boswachter of in kind dat zijn leven in de stad gewoond heeft.
Ik denk dat er met de boswachter god bedoeld wordt, maar mijn antwoord op de
vraag zou zijn: Het kind! Die komt er namelijk voor het eerst en ziet veel meer
dan de boswachter die er elke dag komt.

 

Minder grappig vind ik hoofdstuk 2: Wie is God? Daar staat
dat de mens allemaal dingen kan maken, maar dat het levenloze dingen zijn…
Hij gaat hieraan voorbij dat de mens… MENSEN maakt. En daarmee bewijst de
schrijver meteen dat deze zijn ogen heeft gesloten voor wat hij ziet en
blindelings een verhaal afsteekt. Erger maakt hij het met te vertellen dat de
mens de duivel heeft binnen gelaten, en dat wij daardoor afgesloten zijn van
God en dat er redding en uitkomst is in Jezus Christus. Hiermee maakt de
schrijver in mijn ogen de grootste fout: Hij schrijft als het over Evolutie
gaat dat je moet kijken naar het hier en nu en niet moet vertrouwen op wat je
leest (zie hoofdstuk 6: Conclusie), maar grijpt daarnaast direct naar iets wat
in het verleden is geschreven en wie er in het verleden heeft geleefd. Zijn
argumenten tegen evolutie gaan dus ook op voor zijn argumenten over de bijbel
en Jezus.

 

En daarmee kom ik terug op wat Cindy in al haar wijsheid
zegt: Geloven is niet zeker weten. Het is ook een discussie waar je niet uit
kan komen. Of je geloofd of niet maakt niet uit, zolang je maar niet negatief
handelt vanuit dat geloof. En daar ligt de sleutel: Fanatisme is gevaarlijk of
je nu gelovig of atheïst bent.  Ik ben zelf een persoon met een sterke mening
(en dit werkt vaak tegen me), maar ik hoop dat ik niet blind ben. Mensen die
onzin uitkramen zoals deze folder, daar heb ik dan wel wat tegen, want volgens
mij ben je dan gewoon te fanatiek. Als je mensen ten goede wilt helpen, doe dat
dan door te focussen op je eigen kracht en niet proberen te overtuigen door
andere dingen zwart te maken. Ik heb al weer teveel tekst hieraan besteed, maar
wilde het nog wel even kwijt.

 

Ik zit te wachten op Raymond, we gaan dalijk eten in
ShabuShabu. Onbeperkt Japans voor weinig, en ze zitten nu ook in Zoetermeer.

 

Van de week meer over wat er bij me speelt…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

