Een wereld zonder klagen

Vorige maand zat er bij de psychologie magazine een paar
polsbandje. Er stond op de kaft iets over 21 dagen niet klagen en in mijn haast
had ik het polsbandje om gedaan en was gaan klimmen met vrienden… ik heb
er geen spijt van! Het principe is simpel en blijft goed hangen. Gewoon 21
dagen niet zeuren, roddelen en klagen, en als je het toch doet, dan doe je het
polsbandje om je andere arm. Zo blijf je er steeds bewust van.

 

Veel mensen vinden me geen klager, toch kon het nog een stuk
minder. Vooral over het verkeer. Ik ben spontaan steeds vroeger weggegaan als
ik een afspraak had. Geen haast = geen stress.

 

Pas na een week of wat las ik het artikel wat er bij zat en
ben ik naar de website gegaan. Het artikel is erg oppervlakkig en gaat
nauwelijks op het bandje in en wat voor positieve effecten het zou moeten
hebben. De site zelf is tegen het religieuze aan en slaat volledig de verkeerde
toon aan. Toch is het principe erachter goed en merk ik dat er meer power in
zit dan ik van te voren had durven verwachten.

 

Als je niet klaagt en zeurt ben je ook niet negatief. Als je
niet negatief bent en niet hoeft te klagen dan komt er rust in je hoofd.
Overigens las ik dat het doel van het bandje is dat je 21 dagen niet zeurt of
klaagt. Dus elke keer als je het wel doet, moet je helemaal opnieuw beginnen.
Momenteel moet ik hem om de dag een keer wisselen, en ik heb dus nog een lange
weg te gaan🙂 Het idee erachter is dat het gemiddeld 21 dagen duurt voordat
je een nieuwe gewoonte hebt aangeleerd.

 

Dus wil je ook je leven een beetje wijzigen, beter voelen en
wat meer ruimte in je hoofd creëren?  Ik heb twintig bandjes ontvangen uit de
VS en wil deze graag met je delen. Stuur me een mail (laptob@planet.nl ) , een berichtje of bel me
op en geef me je adres. Ik zorg er dan voor dat je binnen twee dagen een bandje
in huis hebt… voor nop!

 

Henri Koppen

11 Maart 2009

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

