15 Mei 2009: Oma, ik heb een kadootje voor je

Oma, ik heb een kadootje voor je… zei Leon ontdeugend
lachend tegen mijn moeder. Wat dan? Vraagt mijn moeder. Een kadootje in mijn
luier antwoord Leon en begint te grinniken.  Voor als je Dora kent: Leon
gooit de laatste tijd graag met dingen en nu liet hij Kikker alle hoeken van de
kamer zien. Op een gegeven moment doet hij zijn oven open en smijt Kikker erin.
Klapt de oven dicht en roept met een Swieber stem: Die zien je nooit meer
terug!!

 

Dat is Leon nu in een notendop. Lief en levendig, slaapt
goed en heeft gekke buien. Praat soms weinig, soms zegt hij dingen die ons
versteld doen staan. Het is een heerlijk kereltje en ik ben benieuwd hoe zijn
aankomende zusje is. Met een aantal dingen lijkt hij op mij, toch zie ik in
zijn gedrag veel dingen van Cindy terug. Cindy houdt van leedvermaak en ook
Leon kan daar kostelijk om lachen. Veel humor heeft hij echt genetisch van zijn
moeder meegekregen. Soms verbaas ik me hoe leuk hij is. Wij zijn echt geen
bijzondere ouders die dingen bijzonder goed doen of bijzonder veel dingen voor
Leon doen. Maar Leon is wel bijzonder goed gezelschap, sociaal, beleefd en niet
erg egoïstisch. Als we met hem ergens geweest zijn gloei ik nog uren na van
trots. Trots omdat hij zo goed gezelschap is.

 

Fietsen kan hij als de beste. Heuvel op en heuvel af, kilometers
ver, en remmen als het nodig is. In mijn enthousiasme om hem bewust te maken
van auto’s en het gevaar ervan ben ik mijn doel wat voorbij geschoten.
Hij gaat heel netjes aan de kant, maar soms op het paniekerige af. En dat is mijn
schuld. Ik zal er de komende tijd aandacht aan schenken om dat weer een beetje
in proportie te krijgen.  Leon heeft meestal een tijdje nodig om iets door
te krijgen, maar hij zet daar wel in door en als ie het eenmaal kan kan ie het
ook meteen goed.

 

Al met al een heerlijke leeftijd en ik ben benieuwd hoe het
de komende maanden met de baby gaat. Nu begint voor mij pas de voorpret….

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

