19 Juli 2009: Leon 1 dag 3 jaar

Met al die dagboeken (ik hou er nu drie bij: Die van mezelf,
van Evelien en van Leon) loop je wel eens achter. Terwijl ik in elk van de
forums over alle drie schrijf. Maar nu dus met de focus op Leon!

 

Zaterdag is hij al weer 3 jaar geworden. Hij is weer flink
aan het groeien maar wordt wel steeds slanker. Er veranderd veel in dat koppie
van hem, maar op bepaalde vlakken staat hij ook even stil. Ik zal proberen te
beschrijven hoe hij is. Niet dat het *nu* zo interessant is, maar ik heb
steeds vaker dat ik denk hoe het ook al weer met Leon zat op die leeftijd en
heel veel details raak je gewoon kwijt. Ja, dat is een cliche, en blijkbaar met
recht.

 

De komst van Evelien is geen hele grote schok geweest zoals
ik wel een beetje had verwacht (door al die verhalen om me heen). 
Uiterlijk is er nauwelijks iets veranderd en heb ik hem niet kunnen betrappen
op jaloers gedrag. Hij geeft Evelien vaak en graag kusjes. Alleen vraagt hij
wel weer om aandacht of gaat hard zingen, of doet iets stouts zodat de aandacht
op hem komt. Of we gaan naar oma en hij zegt dat we Evelien wel thuis kunnen
laten. Grappig en redelijk onschuldig. Soms kan hij heel leuk spelen met andere
kinderen, maar hij is er ook wel zo eentje die na een tijdje in een hoekje in
zijn eentje even wil zijn of spelen en even zijn privacy nodig heeft.

 

Hij slaapt al heel lang niet meer overdag en af en toe merk
ik dat ik verveeld of wat moe ben en dat ik opklaar als de kinders slapen. Dat
klein beetje vrijdag heb ik dan wel erg nodig. Klimmen doe ik overigens ook
weer en ook dat is even het wekelijkse uitje.

 

Leon is al een tijdje wat sterker gehecht aan zijn kikker. Die
wil hij steeds vaker meenemen, ook als hij naar een speeltuin gaat. Hij vraagt
zich overigens niet af hoe het kan dat kikker ineens gewassen en schoon is en
dat in 2 seconden tijd. Grappig. Van de buurman had hij een piratenschip gehad
en voor het eerst hoorde ik hem spelen en doen alsof de piraten en de boot echt
was. Leuk! Ook vind hij het leuk om de op Playstation 3 te racen. Niet dat het
erg goed lukt, maar hij wil het elke keer proberen en als hij eenmaal de slag
te pakken heeft… dan ben ik zijn maatje! Hehe

 

We hebben Italiaans besteld en het kan op elk moment komen…
hier is nog wel even gauw een foto van een week geleden op de verjaardag van Nina
en genomen door Mariska van Brenkelen (www.mvbfoto.nl)
.

 

http://www.4xs.nl/images/fotoboek/20090719/1.jpg

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

