Bedrijfsnaam verandering naar Kennis Momentum

Omdat ik sinds April werkzaamheden uitvoer op eigen naam en
niet uit naam van Arcencus gebruik ik dus mijn persoonlijke beheer bv. als
bedrijf. Alleen klinkt dat niet echt lekker: “Hallo. Ik ben Henri Koppen van
Henri Koppen Beheer BV.”. Maar even een naam verzinnen is niet
gemakkelijk. Ondanks dat ik Arcencus een prettige en mooie naam vind is het
niet handig. Niet geautomatiseerde post van de belastingdienst wordt vaak nog
steeds naar ArcenSus verstuurd. Daarnaast kregen we wel eens als
commentaar op ons kaartje dat het niet duidelijk is wat wij nu deden. Er hoorde
een uitleg bij. Er moest dus iets in de naam zitten wat ook een richting aangaf
van wat ik doe als freelancer. Eén van mijn persoonlijke doelen is het
bevorderen van kennisdeling binnen een bedrijf. Bij alles wat ik doe en verkoop
wil ik mijn kennis dan ook overdragen zodat deze werkt  als ik weer weg ben.
Daarnaast leg ik me steeds meer toe om het kennisdelen binnen een organisatie
te versterken. Niet alleen als toegevoegde waarde, maar ook uit visie en
idealisme. Kennis staat centraal in mijn werk en vakgebied. Het onderscheid het
kaf van het koren en bevat essentie van wat ik doe.

 

Momentum als woord is afkomstig van het Latijn en wordt
gebruikt in de natuurkunde om de hoeveelheid van beweging uit te drukken (massa
maal snelheid). Vrij vertaald dus de kennisimpuls die een bedrijf krijgt als
zij zaken met mij doen.

 

De anekdote is dat toen ik naar een bedrijfsnaam zocht en
het woord momentum wilde gebruiken ik wilde onderzoeken of de combinatie van
kennis en momentum al veel voorkwam. Toen ik dit in Google intikte…. Kreeg
ik mijn blog als eerste resultaat terug (zie plaatje onder)! Dat was dus
voordat ik een bedrijfsnaam had bedacht. Toen was de beslissing snel gemaakt en
heb ik deze handelsnaam aan mijn KvK inschrijving toegevoegd.

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

