29 Augustus 2009: Alles tegelijk

Evelien doet het prima en is nu al weer ruim drie maanden.
Ze heeft ons nog niet één nacht wakker gehouden… tot op vannacht. Ik zal vertellen
hoe dat zo is gekomen. Vorige weekend hadden we familie dag in Drenthe
(Diever).  Daar heeft Evelien een tekenbeet opgelopen die ik die nacht in haar
nek zag toen ik haar een fles gaf. Gelukkig had Cindy nog een tekentang en was
het beestje zo verwijderd. Aangezien je er enge ziektes aan over kan houden
maakte ik me toch wel een klein beetje ongerust. Omdat het binnen 24 uur was is
de kans echter zeer klein.

 

Dinsdag kreeg ik een brief op de crèche dat één van de
kinderen waarschijnlijk met Mexicaanse Griep naar huis is gegaan. Je weet dat
de griep komt en dat er een periode komt met ongerustheid hierover, en hoewel
ik met niet heel erg zorgen maak is het geen leuk vooruitzicht. Zeker als je
leest dat vooral de kleintjes de risicovollere doelgroep zijn. Daarnaast gaan
we binnenkort op vakantie en dan kun je niet, of zit je daar ziek te wezen.

 

Tot slot kreeg Evelien gisteren haar 2e prikken
tegen andere enge ziektes. Soms krijgt een baby daar ook wat verhoging van, of
wordt een beetje ziek. De vorige keer was dat niet zo, maar nu had ze wellicht
al een verkoudheid op de crèche opgelopen en voelde ze wel heel erg warm aan
gisterenavond. Ik zou nog klimmen met Marc maar in overleg hebben we dat even
een paar dagen uitgesteld. En inderdaad, hetgeen gebeurde wat Evelien nog niet
één keer heeft gehad: Ze werd huilend wakker zonder dat ze een fles wilde.

 

Wat ik typisch vind, en ik ben benieuwd of dit echt zo is, ze
deed haar best niet te huilen en zich in te houden. Ik had dit al vaker bij
haar gezien en moest daarbij aan Cindy haar moeder denken. Zowel Cindy en ik
zijn toch wel een klein beetje aanstellers (ik wat meer dan Cindy), maar haar
moeder is van het stempel “niet zeuren”, en misschien dat Evelien
wat genen van de oma’s heeft gekregen die hetzelfde zijn. Leon ging
meestal gewoon los als er iets was, maar Evelien probeert niet te huilen. Na een
ui, wat boekjes onder voorpoten van het ledikant en een beetje pielen ging het
weer een beetje. Ze was niet heel warm ofzo, maar haar neus zat gewoon helemaal
dicht.  Al met al was het geen horrornacht, maar wel een eerste nacht waarin we
er een aantal keer uit moesten.

 

Uiteindelijk is het dus gewoon een ordinaire verkoudheid en
dat hoort nu eenmaal bij de crèche. Bij Leon was het twee keer per maand raak,
en ik ga er vanuit dat het deze keer niet anders is. Op een gegeven moment
wennen ze aan een dichte neus en lossen ze het zelf wel op. Ook vannacht heb ik
Evelien –die niet met speen slaapt- een speen gegeven. Op een bepaalde
manier helpt het tegen een dichte neus. Heb net wel meteen de “Works”
gekocht zoals Luuf, Neusspray, etc.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

