Trackball controller voor consoles

De laatste tijd speel ik veel spelletjes. Liefst op de Playstation
3 als Cindy geen TV kijkt, maar ook wel achter de PC. Twee weken geleden kwam
Modern Warfare 2 uit en -O- wat is dat een heerlijke multiplayer!

 

Een groot probleem van First person shooters op de console
is dat het minder snel richt als met de PC. De controller van de Playstation beweegt
nu eenmaal minder snel dan de muis. En op een gegeven moment had ik het!! De
rechter joystick van de controller moest een Trackball worden! Dan zou het
gehele probleem opgelost zijn. Ik was zo vol van mijn idee dat ik er ineens
grote plannen van kreeg. Toen vond ik deze twee links:

 

http://gear.ign.com/articles/708/708054p1.html
http://www.trackballer.com/2003/06/13/why-go-trackball/

 

Dit is *precies* het idee wat ik had en in 2003 was
iemand me al voor. Waarom is de controller er nu nog niet?? Dit wordt echt een
*hit* als het komt, maar als je de reacties leest lijkt bijvoorbeeld
Sony net te reageren als de RIAA. Ze hebben geen interesse en wimpelen het af.
Een andere reactie spreekt van een bedrijf dat er een patent op heeft en dat
zou een goede reden kunnen zijn waarom de controllers nog niet in de markt
gezet worden.

 

De laatste tijd lijkt het overigens steeds vaker dat het
hele systeem van patenten ontwikkeling en vooruitgang juist tegenhoud in plaats
van stimuleert…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

