Technisch probleem? Eerst de Bill Gates methode

Mijn carrière als freelancer heeft een natuurlijk verloop. Van
medewerker helpdesk, naar systeem beheer en dan ontwikkelaar. Een aantal
windows versies geleden had Microsoft nog vrij eenvoudige hulp pagina’s. 
Eén van de standaard zinnen in de workflow van een probleem was:  “Heeft
u de computer al opnieuw opgestart?”. Helemaal geen slecht advies, want
tijdens mijn helpdesk periode loste dat al 60% van de problemen op bij
gebruikers en vandaar dat ik deze open deur nog maar een keer plaats, want
gisteren werd die weer eens bewezen.

 

Cindy belde met een zucht in haar stem dat het internet het
niet deed op haar werk. Zonder internet kan ze weinig vandaar die zucht.  Een
collega had de server al uit en aan gezet, maar dat had niet geholpen. Hij zat
warm, alleen is mijn advies bij internet problemen als variant op de Bill Gates
methode: Doe de router eens uit en aan.

 

Toen Cindy thuis kwam merkte ze nog terloops op dat het de
oplossing was. Zo simpel, toch gaf het me voldoening.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

