Vol zijn van iets

Ik heb sinds twee dagen een Iphone 3GS en ben zoals ik
verwachtte onder de indruk. Ik hou niet van smart phones omdat ze gewoon weg
nog niet goed genoeg zijn.  De Iphone is de eerste uitzondering. Niet dat
dit zou leiden tot een aanschaf: Een telefoon is om te bellen. Maar bij mijn
huidige aanbieder heb ik geen bundels en ben ik veel te veel geld kwijt iedere
maand. Ik ben geen fan van T-Mobile (en dat ben ik nog steeds niet) en ook geen
fan van Apple, maar toen ik hoorde dat 90% van de Iphone gebruikers extreem
tevreden is, was ik wel om. Zeker omdat het me nu juist een besparing oplevert
door de goede bundel. In dat opzicht heeft T-Mobile het wel goed voor elkaar en
ook de levering was uitstekend en sneller dan verwacht.

 

Maar goed… wat een apparaat!! Snel, gemakkelijk en de
apps die je kunt kopen maken wel echt het verschil. Buienradar, LinkedIn,
Google, alles werkt gewoon zoals het hoort. Typen vind ik nog niet ideaal, maar
als ik iemand bel gebruik ik gewoon de spraakherkenning is en die is briljant.
Zeker omdat je hem dus ook niet hoeft in te stellen: “Bel naar Cindy
mobiel” en pats, hij doet het.

 

Ik ben overigens geen fan van Apple omdat het net zo’n
monopolist is als bijv. Microsoft (of Google trouwens). Ik ben overigens wel
een fan van Google, maar dat terzijde. Een groot verschil tussen het besturingssysteem
van Apple en Microsoft is dat je relatief weinig kan met Apple. Ook op de
Iphone geldt dat je weinig kan instellen, maar voor veel mensen is dit genoeg,
en hoe meer het kan hoe meer je verdwaald raakt in de mogelijkheden en zo wordt
het weer moeilijker en dus frustrerender.

 

Voorbeeld van een Iphone app is “Layar”. Je
kijkt door je camera naar de wereld en ineens zie je waar welke huizen te koop
staan en vlieg je door naar Funda om details te bekijken. Of zie je waar een
Pin automaat is. Of waar je lekker kunt eten. Heel praktisch, heel tastbaar.
Daarnaast zit er een perfect muziekspeler op en alle radiozenders van de hele
wereld. Maar goed, de Iphone is dus echt mijlenver voor op de rest. Nu zullen
er zakelijke gebruikers zijn die Nokia of Blackberry heel goed vinden…
maar dat zijn vrij Spartaanse producten die eigenlijk helemaal niet zo flexibel
zijn.

 

Tot zo ver de Iphone.

 

We zijn net terug van de GGD voor onze tweede prikronde.
Leon was stoer en gaf eigenlijk geen krimp. Vorige keer ben ik toch wel een dag
tegen ziek zijn aangeweest, hoop dat het nu beter gaat. Leo is deze week onder
het mes geweest en heeft een nieuwe hartklep. Erg spannend en ga morgen nog
even op ziekenbezoek in het ziekenhuis.

 

Marc en Saskia zitten nog steeds in een lastig pakket en het
is niet aan mij om daar over uit te wijden. Het zet me wel aan het denken en
hoop van harte dat het goed komt. Het maakt me dat ik nog bewuster ben dat je
je zegeningen moet tellen en gezondheid absoluut een bijzonder iets is waar je
elke dag van moet genieten. Je weet nooit wanneer je laatste onbezorgde dag
was. Dat maakt me ook weer feller als ik aan roken denk, maar dat terzijde.

 

Sommige mensen trekken ineens heel veel pech aan. De vader van
Raymond is zo iemand. Het gaat niet heel goed met hem en er komt steeds iets
vervelends bij. Al deze dingen lijken ineens tegelijk te komen en ben nu
overigens serieus bezig wat gezonder te leven. Minder (ongezond) eten en meer
bewegen en lichaam in conditie houden. Het levert ook meteen wat op, want ik
voel me lekkerder en het klimmen gaat steeds beter. Win-win zeg maar.

 

Qua werk is het hollen. Daarnaast is het ook nog eens
complex en mis ik een beetje mijn scherpte op het moment. Ook op andere creatieve
gebieden ben ik even niet sterk. Heb nu een kantoor, maar ook daar loopt het
niet lekker omdat ik daar bepaalde beperkingen heb die vooralsnog niet opgelost
kunnen worden.

 

In de avonden ben ik ook nergens voor te porren en verleidt
ik mezelf om Modern Warfare 2 te spelen op de PC. Erg verslavend. Heb er zelfs
een nieuwe PC voor aangeschaft (iets meer redenen, maar ik zal niet ontkennen
dat MW2 de grootste reden is). Ferry als trouwe afnemer wil mijn huidige
computer (en dat is echt niet de minste) overnemen, en als IT-er vind ik zo’n
investering zeker geen weggegooid geld. Daarnaast leer ik meteen Windows 7
beter kennen en dat hoort dan weer bij mijn vakgebied.

 

Als de dagen langer worden en het weer Januari is, ga ik wel
weer een lange termijn planning maken. Nu geniet ik ook wel van de sneeuw
(eindelijk geen regen) en zijn Leon en Evelien weer helemaal in hun sas.

 

Mijn dagboek heeft de tien jaar trouwens overleefd, en ook dat
is wel bijzonder.

 

Nu ga ik weer aan het werk, ik laat me te snel afleiden…..

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

