Eindejaarsmoe

Daarnet zat ik bij het eten een beetje in te storten. Ik zou
best moe kunnen zijn van het klimmen gisteravond. Ik kwam daar half één van
thuis en toen heb ik Evelien nog een fles gegeven. Vandaag weer vroeg op en
elke nacht wordt ik wel weer een paar keer wakker (ik noem geen namen). Toch
denk ik dat het meer is. Soms voel ik de laatste dagen een beetje gezinsmoe,
dan heb ik alleen nog maar zin om aan mezelf te denken. Zo erg dat het Cindy
opvalt.  Maar ook voor kerst had ik nog twee spoedklussen die ik nu nog aan het
afronden ben. We zijn al voorbij de kortste dag van het jaar, maar ook dat
brengt me geen soelaas. Het is echt alsof de overgang van het nieuwe jaar een
soort eindstreep is waar ik me met mijn laatste krachten naar toe sleep.

 

Ook de kerstdagen hakken er wel in. Gezellig, maar ook
vermoeiend om met de kinderen te slepen en Leon heeft weer zo’n fase van
brutaliteit en zijn grenzen daarin verleggen. Door de onregelmaat van dit soort
dagen raak je toch van de leg.

 

Mijn halfzus Marlene is onderaan haar eigen trap bevallen en
ze noemde het een droombevalling (?!?), het is een jongen Nathan en het gaat
heel goed met hun.

 

Nu hoorde ik ook dat Jenny (weer) gaat trouwen, wie had dat
ooit gedacht! En ook Marc gaat trouwen en nog heel binnenkort ook.

 

Allemaal mooie dingen om naar uit te kijken en ik hoop dat
2010 gewoon voor iedereen een goed jaar wordt. Als ik dit zo schrijf voel ik me
al weer een stukje opknappen en maak ik me klaar voor een eindsprint. Dit typ
ik op mijn nieuwe computer. Een beest van een apparaat maar ook dito geluid.
Met veel pielen is dat nu wel redelijk gereduceerd. Wat een gedoe om zo’n
ding in al zijn facetten in te richten. Ik ben er nog goed in thuis, maar hoe
moet iemand dit met veel minder ervaring doen? (lees: Mijn moeder ofzo). Nouja,
die is dan wel weer zo slim om mij in te schakelen….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Eindejaarsmoe

  1. Monique zegt:

    Eindejaarsmoe? Ja, ik ken het. Alle 3 mijn kids vakantie, de ene keer is het rustig thuis, maar de andere keer is het oorlog met die 3. Daar wordt je zo moe van. Het liefst wil ik dan in mijn uppie even weg, tijd voor mezelf. Gelukkig nog maar 2 dagen werken en dan weer even een paar dagen vrij. Ach ja, het went. In ieder geval voor het oude jaar, hebben een feest. Je kent me wel niet, maar ik herken wel die moeheid in je verhaal.Groetjes Monique

Geef een reactie

