Trots op Leon

Leon heeft het er best moeilijk mee. Zo’n zusje die
veel aandacht vraagt. Het is niet altijd even gezellig en soms zet het me wel
eens aan het denken of ie niet wat neurotisch is. Als hij thuis komt en met
Cindy heeft meegereden en ik doe de deur open dan gaat ie wel eens helemaal los
en moet hij heel erg huilen omdat hij eerst aan had willen bellen en dat ik dan
pas de deur open deed, en zo kan ik meer voorbeelden geven.

 

Het hoort er wel bij, maar ik merk dat ik me best vaak afvraag
hoe ik nu het beste zou moeten reageren en eigenlijk vind ik dat irritant. Ik
vind dat Cindy en ik het gewoon goed doen, en wil daar ook niet teveel mee
bezig zijn. Toch knaagt het af en toe.

 

Vanochtend was er iets anders aan de hand. Hij kwam om zeven
uur zijn kamer uit terwijl ik op de gang stond. Het eerste wat ik doe is zijn
luier uit doen zodat hij naar het toilet kan alleen….. had ie geen luier
aan! En hij was ook niet nat. Ik stond perplex aangezien hij dus van zeven uur
de avond daarvoor niet geplast heeft en dus de hele nacht heeft opgehouden. Een
tijdje terug was Cindy vergeten een avondluier om te doen en was in de nacht
zijn hele bed nat. Ik vond dat behoorlijk dom van haar en deze ochtend zij ik
dat ook. Totdat ik me realiseerde dat ik hem naar bed heb gedaan… Dat was
dus even een schaam momentje.

 

Leon is een bijzonder ventje. Soms heeft hij even de tijd
nodig om iets door te krijgen, maar als hij het door heeft, dan maakt hij het
zichzelf ook echt eigen. Hij flapt er af en toe volzinnen uit waaruit echt
blijkt dat hij over dingen heeft nagedacht.

 

Dit mooie weekend was het in de wind best koud, maar het
Noord AA ligt langs een bos en daar is het dus windstil. Kinderen en strand
gaan erg goed samen en binnen no-time zat ie tot halverwege zijn middel in het
water… en dat is koud! Bas en Justine, buren van ons, zaten ook op het
strand en dat was erg gezellig. Later die middag hebben we voor het huis
gezellig met ze gedronken en hebben de kinderen heel leuk met elkaar gespeeld.
Voor de volgende ochtend hebben Cindy en Justine meteen een hardloop afspraak
gemaakt en heeft Cindy een rondje om het meer gejogd. En ik weet niet of ik het
officieel al vermeld heb, maar Cindy is ook gestopt met roken. Ze is dus echt
in de winning mood, en hoe je het ook went of keert, het is een prestatie.

 

Ben eindelijk een beetje van het gamen af en lees weer
boeken. Lees nu: Here comes everybody van Clay Shirky.

 

***

 

Het is nu weer een dag verder. Gisteren Leon zonder Luier
laten slapen en toen ik ging slapen om elf uur heb ik hem laten plassen. Evelien
had gisteren een offday en wilde niets eten, gevolg was dat ze de hele nacht
onrustig was en dat Leon dus soort van wakker werd en zich niet realiseerde dat
hij geen luier om had. Hij kwam in ieder geval zeiknat de gang op lopen toen ik
Evelien dan maar een fles wilde geven. Na fles en Leon aan de andere kant van
zijn bed weer had teruggelegd verliep de nacht verder rustig, maar ben nu wel
brak.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

