Vakantie Ardeche 2010

Ik ben al weer een weekje terug en nog niet aan schrijven
toegekomen. Heb al wel wat foto’s van de vakantie online gezet: http://www.4xs.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=769

 

Hier is een stukje wat ik schreef op de eerste reisdag met
een tussenstop in Langres:

 

We zitten nu  op de overnachtingcamping van Langres. Het was
weer een uitdaging, zonder dat er echt drama’s plaatsvonden. Kinderen huilen,
stoppen, niet meer terug in de auto willen. Eindelijk op de camping, grind voor
de caravan en Evelien die niet meer te houden is. Dan een rondje lopen zie ik
Levi bij een modderplas en wil ie gaan zitten. Nee! Roep ik nog, maar daarna
zag ik Leon pas… Van top tot teen onder de modder. Hij wilde blijkbaar
stoppen voor de plas maar is door gegleden en dacht misschien dat wij het niet
konden zien. Het was al niet warm maar toen we zijn kleren uitdeden veegde hij
zijn handen nog even af en leek het alsof hij onder poep zat. Daarna begon het
nog te regenen en de caravan voor die nacht was nogal klein, en dan was je dag
al vroeg begonnen met Leon die bij Rottedam vraagt of we er al bijna zijn.
Doordat de kinderen toch wel van slag zijn, doen ze ook nog domme dingen, soms
kleine zoals een beetje tegen de grind steentjes schoppen dicht bij de auto…

 

Hier is een stukje dat ik ergens in het begin van de
vakantie schreef:

 

Vakantie met twee kinderen blijft hard werken. Zit de ene
lekker in zijn vel, loopt de ander de hele tijd te zeuren. Aan het eind van de
dag als ze op bed liggen ben je zelf ook moe en komt er van lezen echt niets
terecht. Is het dan echt alleen maar kommer en kwijl? Nee hoor. Dan zou het
geen doen zijn. Het zijn die kleine momenten van geluk die het allemaal de
moeite waard maken. Evelien die begint te stappen of iets nieuws doet. De avond
die gezellig verloopt Leon die onder de indruk van iets is, of gewoon de mooie
avondzon, het heerlijke verse stokbrood, de traditie dat Leon en ik in het dorp
verderop elke ochtend vers brood halen. Het bier wat hier net even lekker
smaakt dan thuis. Het is ook een lesje loslaten. Evelien die van de veranda wil
klimmen, Leon die speelt in de tuin, naast een afgrond die geen hek heeft aan
de achterkant van de mobile home.

 

Tot nu toe was het echt wel een uitdaging. Gedoe omdat we
een slecht huisje kregen en we bleven klagen tot we een ander kregen. Allemaal
voordat we erin gingen, want als je eenmaal ergens zit is verplaatsen echt een
gedoe. Maar je zit wel met twee kleine kinderen die al twee dagen onder weg
zijn en echt ontregelt zijn. Nu is het dinsdag en langzaam valt alles op zijn
plaats. De nare Mistral wind die er voor zorgde dat we tot op vandaag met
vesten en lange broeken moesten lopen is nu eindelijk wat warmer geworden.
Evelien ligt nu te tukken en Leon is met Cindy, Farideh & Ivo en kids voor
het eerst naar het zwembad. Vanochtend zijn we naar een marktje geweest. Niet
dat ik een markt op ga, maar met Leon Ivo en Levi zijn we in de buurt langs de
rivier gaan lopen en hebben we wat gedronken, en nu zit ik dit dus te schrijven
op de iPad op de veranda met een biertje. Ik heb wifi maar die werkt alleen als
ik 20 meter verderop zit bij de bar. We zitten op de Pommier een enorme camping
die op zich mooi gezellig en goed is, maar ook wat is doorgeslagen. Er zijn
nieuwe velden bijgekomen met rijen mobile homes tot zover het oog rijkt. Daar
waren wij dus geplaatst, maar omdat het veel geregend heeft en ze net zijn
neergezet was er modder, geen gras en ver van alles wat leuk is. Nu zitten we
op een prachtige plek met uitzicht en dicht bij alles. Wat me overigens opvalt
is dat zowel de iPad als de iPhone prima in de volle zon te lezen zijn. Je moet
alleen de juiste hoek vinden en geen zonnebril op doen.

 

– – – –

 

Zo en nu is het dus al weer 8 Juli en ben ik dus een week
thuis en heeft Nederland de halve finale tegen Uruguay gewonnen.

 

Maar goed, nog even terug naar de vakantie. Leo en Marja
zijn een dagje langsgeweest en Co & Peggy waren met de camper en hebben er
twee dagen gestaan. De eerste dagen woei er een erg koude wind en klaagden we
over de kou. De laatste dagen heb ik geklaagd over de hitte. Niet dat ik er
niet tegen kan, maar op de veranda werd het hout erg warm en voelde ik
(onterecht) met Evelien mee.  Ook maak ik me dan zorgen of ze genoeg te drinken
nemen en of ik ze goed heb ingesmeerd.

 

De vakantie was met Farideh en Ivo en de kinders en dan
pakte erg goed uit. Gewoon gezellig en toch genoeg vrijheid om niet alles samen
te doen. Op vakantie wil ik vooral relaxen, maar met twee kleine kinderen is
dat een zeer relatief begrip. Leon en Evelien gaan graag op avontuur en
daardoor moet je continu opletten. In het zwembad nog erger omdat Evelien
steeds het water in dook en gewoon niet wist dat je onder water niet kan
ademen. Ze begint ook net te lopen aan de hand en dat is wat je dus een groot
deel van de dag doet. Soms beperkte dat natuurlijk ook de aandacht van Leon en
die ging dan ook geregeld uit zijn dak. Gelukkig zijn er ook leuke momenten dat
het lekker loopt, het koude bier goed smaakt, of dat je lekker op de veranda
kan zitten als de kinderen slapen en van het mooie uitzicht kan genieten. Eén
week is te kort, maar twee weken continu opletten eigenlijk al weer te lang. We
zijn daardoor ook een dag eerder naar huis gegaan zodat ik nog voetbal kon
kijken bij de buren. Al met al niet echt hoeven klagen, maar weet zeker dat met
het groter worden van de kinderen de vakanties ook leuker worden.

 

Het zwemmen in de rivier en mooie plekjes in de natuur
vinden vond ik erg leuk ondanks dat we niet eens zo vaak erop uit gegaan zijn.
Nu ik weer thuis ben begint het nieuwe leven, maar daar schrijf ik de volgende
keer over. Thuis heb je met dit weer toch weer meer mogelijkheden en dan is er
die gespannen sfeer van een aankomende WK finale. Ik vond Spanje weinig
overtuigend winnen gisteren en geloof er in ieder geval in dat Nederland dit
kan winnen. Als het maar een mooie en leuke partij wordt en niet zo’n
antigevoel wat het EK mij gaf twee jaar geleden….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

