Lees: Maandboek

Als ik mijn dagboek bekijk gaat het bergafwaarts. Het is even niet anders. Ik werk meer dan 40 uur in de week heb ruim tien uur reistijd per week, slaap af en toe in hotels en doe ook nog administratie. Oja, en ik heb een gezin! De laatste weken heb ik ge-experimenteert om in een hotel te slapen, één nacht in de week. Wel gezellig met collega’s, maar uiteindelijk sliep ik er niet lekker en levert het niet op wat ik voor ogen had.

Ondanks het harde werken en ook nog gezellig zijn ben ik best gelukkig. Financieel heb ik het op orde en het gezin gaat eigenlijk ook goed. Leon had de laatste maanden nogal wat “labiele” buien dat we echt dachten dat er iets niet goed ging, maar daar is ie weer een beetje overheen. Evelien is extreem stout en ook erg gevaarlijk, maar vooral heel lief en knuffelig. Het is ook een genot om te zien dat Leon en Evelien erg op elkaar gesteld zijn en het is vaker gezellig dan dat ze ruzie hebben. Sociaal doen we erg weinig en is het echt even het gezin wat op één staat. Cindy heeft zich ontpopt als goede huisvrouw en heeft haar ritme gevonden. Meerdere keren per week voel ik dat zij voor mij echt de ware is en we zijn gewoon een goed team. We begrijpen elkaar (en zijn het echt niet altijd eens), maar we zijn gewoon realistisch zonder rare verwachtingen van elkaar. We hebben een vakantie geboekt naar Menorca, ik mag nog een klein weekje met mijn vrienden ergens heen en misschien gaan we ook nog een klein weekje samen weg. In dat kader heeft vakantiepret ineens weer betekenis voor mij, want een paar dagen of een kleine week met Cindy naar de zon… daar droom ik van! Gewoon even voelen hoe het weer is om even samen te zijn, daarna waarderen we de kinderen ook weer meer.

Evelien maakt grote stappen met praten. Ze zegt alles na, maar geeft ook aan dat ze begrijpt wat je zegt. Van de week kwam ik thuis (na 2 dagen weg geweest te zijn) en begon ze te schateren en te lachen. Daarna rende ze op me af en pakte ze mij vast en hield met meer dan een half uur krampachtig vast met haar hoofd in mijn nek geduwd. Zo lief dat het ik echt het moment vast wilde houden. Vorige week liet Leon zien dat ie ook wel raad wist met een grotere fiets, dus die heb ik gekocht via Markplaats. Ideaal. Leon is een doener die echt wel de radertjes in zijn hoofd laat draaien, maar ook compleet een dromer kan zijn. Hij zit nu ook op zwemles en dat gaat best goed. Het is in ieder geval echt een familie tijd. Sociaal waardeloos, maar goed om veel met elkaar te zijn en lekker te bonden.

De komende tijd zal ik meer schrijven over de gedachten die ik heb. Want tussen de drukte door zit mijn hoofd regelmatig vol met ideeën en inspiratie. Helaas krijg ik dit in de avond niet uit mijn vingers. Als ik douche ben ik op mijn scherpst. Maar als ik uit de douche kom moet ik haasten, daarna werken, daarna voor het gezin zorgen en als ik dan eindelijk tijd heb zoals nu, dan blijft de inspiratie weg. Niettemin schrijf ik flarden op die ik moet vertalen naar een aantrekkelijk geheel.

Wat me ook inspireert zijn Tunesië, Egypte en nu ook Jemen. Hoe dingen impact kunnen hebben en menigten kan leiden tot collectieve daden. Dat als er maar genoeg momentum is dat een dictator kan vallen, maar ook het belang en de kracht van het internet, de globale verbondenheid. Een gedachte is een zaadje die tot ultieme ontkieming kan komen. Het voorbeeld zien we nu afspelen. Natuurlijk is het gevaarlijk, natuurlijk hoeft het niet allemaal goed te zijn en te komen, maar het is wel bijzonder en ik wil ervan leren.

Nu is het tijd dit weer even mijn dagboek op te slingeren. Foto’s blijven achterlopen. Eigenlijk zoek ik nog de meest luie manier om ze te publiceren, maar wel op duurzame wijze. Niet dat ik over een paar jaar de boel weer opnieuw moet doen of bij elkaar sprokkelen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

