Niet bang

Het is een interessante tijd. De beurs staat weer onder druk en in 2008 duurde het een maand of drie dat dit doordrong tot de economie en bedrijven projecten gingen stilleggen. Dit houdt me wel bezig. Ik ben aan het schrijven en heb dus nauwelijks inkomsten, misschien is het wel verstandig om snel een opdracht te zoeken. Omdat ik niet blind wil zijn, heb ik inderdaad een paar stappen gezet, maar vooralsnog moet dat boek gewoon af en wat een heerlijke uitdaging is het!

Er zijn dagen dat ik het niet meer zie zitten. Vorige week heb ik de structuur omgegooid en dat hielp. Schrijven is aan de ene kant een kwestie van inspiratie en een vooropgezette structuur kan de inspiratie behoorlijk dwars zitten. Bij mij gebeurde dat tenminste. Schrijven is ook iets van momenten. Soms zit ik uren te worstelen en komt er niets uit mijn vingers, maar vaak net voordat ik naar huis moet (of naar bed) gaat het ineens als een speer. Ook lig ik vaak in mijn bed en weet ik ineens wat ik op moet schrijven. Heel frustrerend. Ik praat al jaren over schrijven, dus nu ga ik het waarmaken ook en de uitdaging ervan hoort erbij. Ik vind het belangrijk.

Een leuke opsteker was vorige week. Ik schrijf wel eens artikelen voor de Computable, maar vaak worden die niet op papier gepubliceerd, of alleen een stukje. Nu besloeg mijn artikel bijna twee pagina’s (http://goo.gl/OKdB8 )

Ook heb ik lijntjes uitgezet voor mijn ontwikkeling. Ik weet relatief veel van Cloud computing en heb besloten dit wat verder door te zetten. Voorlopen op techniek heeft me altijd veel goed gedaan in het verwerven van opdrachten.

Gisteren liep ik door mijn mailarchief heen. Lekker nostalgisch! Het ging ongeveer terug tot 1999. De periode 1996-1998 mis ik dus. Maar als je daar chronologisch doorheen loopt komen er weer allerlei herinneringen boven. Dit werd overigens getriggert door mijn boek. Ik had wat schema’s nodig van een opdracht uit 2000 en zodoende kwam ik dus mails uit die tijd tegen.

De kindertjes zijn ook weer erg lief. Evelien moet veel lachen en praten in haar slaap en elke ochtend wordt ze zingend wakker! Een heel goed teken vind ik zelf. Ook loopt ze wat minder weg en dat is fijn en maakt het wat relaxter. Echt, toen het woordenboek werd uitgevonden hebben ze ondeugend ontleend aan het gedrag van Evelien. Leuk, maar soms wel vermoeiend en soms straft ze zichzelf. Bijvoorbeeld als je tien keer zegt dat de pan heet is….

De periode van niet werken is trouwens goed voor mijn kennis. Ik lees me te pletter en doe weer onderzoek, het is absoluut niet zo dat ik rustiger aan doe! Heb me ook ingeschreven op wat korte cursussen en wil binnenkort wat workshops geven.

Leon doet het ook lekker. Hij is wel eens zenuwachtig voor zwemles maar komt er altijd enthousiast uit. Steeds meer leert hij dat doen goed is. Ook met eten is hij goed bezig en eet meestal met de pot mee. Evelien weigert praktisch alle hulp bij eten. Dat geeft rommel, maar maakt het eten ook wel aangenamer omdat ik niet steeds haar hapjes hoef te geven. Vandaag was het kijk les bij zwemmen en was ik toch wel verbaasd hoe ver Leon als is met zwemmen. Hij kan nu zijn hoofd 8 seconden onder water houden en zwom met alleen kurk de lengte van het zwembad op zijn rug.

Deze week heb ik twee afspraken bij relaties die kunnen leiden tot een opdracht, vorige week had ik een goed gesprek bij een bedrijf wat mij in ieder geval vroeg om een korte seminar te organiseren over het Nieuwe Werken en Cloud computing. Ik zet nu dus een aantal ijzers in het vuur en ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

