Schatjes

De laatste tijd zijn Evelien en Leon superlief. Voor ons, voor elkaar, voor opa’s en oma’s. Ze groeien allebei enorm op hun eigen manier. Leon gaat heel goed op zijn skates en is nu ook geïnteresseerd in Aardrijkskunde en waar alles ligt. Evelien wil eigen kleren uit zoeken en is gek op jurkjes. We gingen gisteren uit eten in Rotterdam en Cindy had een jurk aan. Direct wilde Evelien ook een jurk aan en ze kan dan heel tevreden in de spiegel naar zichzelf kijken.

De laatste weken vliegt de tijd. Mijn boek krijgt steeds meer vorm, maar door de drukte krijg ik ook steeds minder tijd om  eraan te schrijven. Ik heb schrijfsels geplaatst op o.a. de Computable en die zijn erg positief ontvangen. Andere sites en Twitter hebben dit weer overgenomen en zo ontstond er een hele positieve flow. Er is mij ook gevraagd trainer te worden en ik sta daar positief tegenover. Dan moet er nog wel wat werk verzet worden, maar het lijkt me wel een goede ontwikkeling.  Momenteel focus ik mij erg op toekomst van de automatisering en dat is cloud computing. Alles wat ik doe aan werk moet dan ook in dat teken staan. Die focus werkt. Al moet ik er van alles voor aanpassen. Sites, samenvattingen, LinkedIn, et cetera.  Ik lees me te pletter, doe onderzoek, maak aantekeningen, houdt mijn eigen inzichten tegen het licht. Het bevalt me erg goed en ik voel dat ik het goed doe.  Daardoor vliegen wel de dagen voorbij en een werkdag van 8 uur voelt veel te kort.

Daarnaast maak ik me wel zorgen om de economie.  In 2008 was het een concrete oorzaak, nu reageren de beursen vooral op wat nog komen moet, het gevaar daarvan is volgens mij dat het een self fulfilling prophecy is.  Koersen gaan omlaag, mensen houden hand op de knip waardoor het slechter met bedrijven gaat en daardoor gaan de koersen omlaag.  Bezuinigen is wel belangrijk, maar als je groei verwezenlijkt komt er meer geld binnen en is bezuinigen veel minder noodzakelijk, of doet het in ieder geval minder pijn. Neem nu de huizenmarkt. Laat banken makkelijker geld lenen, stimuleer de huizenbranche nu eens substantieel, er zit een hele keten van verhuizers, notarissen, hypotheekverstrekkers, makelaars et cetera aan vast die hiervan profiteren. Ook begrijp ik niet goed hoe Griekenland welke Europees gezien geen bijzonder grote bbp heeft zo’n invloed uitoefent. Is het dan vooral de angst van een kettingreactie? Ik vind het ook zuur dat we moeten betalen voor het falen van een ander land, maar als we dan kiezen voor 1 Europa moeten we geen onderscheid maken en er gewoon voor gaan. Gewoon stoppen met bibberen en schouders eronder. Ik zie geen fundamenteel probleem in de Europese economie behalve dat die enorme schulden enorm drukken.  Maar goed, ik ben geen macro econoom en moet het dus maar lijdzaam toezien en er zelf proberen het beste van te maken.

Vooralsnog heb ik weinig te klagen, en wel goede zin. Mijn rug speelt wat vaker op door het vele zitten, maar zolang ik oefeningen blijf doen is het goed onder controle te houden. Ik lees en schrijf er veel en beleef daar veel plezier aan. Ik moet binnenkort wel weer serieus aan de bak om geld te verdienen, maar daar heb ik ook vertrouwen in. Nu hopen dat de kindertjes gezond blijven, Cindy blij blijft ,opa’s en oma’s gezond blijven (dan kunnen ze lekker vaak oppassen) en dat we een relatief warme herfst krijgen, het weekend ziet er in ieder geval goed uit! Oja, en ik neem me voor om snel weer wat foto’s te plaatsen….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

