Definieer een perfecte dag

Als iemand mij zou vragen om een perfecte dag te beschrijven, dan zou ik ongeveer dit vertellen….

Zaterdagochtend is de ochtend dat Cindy uitslaapt tot een uur of negen, normaal ga ik er om zeven uur uit, maar de kinderen worden pas om acht uur wakker. Om tien uur gaat Evelien naar muziekles met Cindy. Leon en ik schroeven een bank van de Ikea in elkaar waarin hij zijn speelgoed in op kan bergen. Daarna gooien we de papier in de papierbak en gooien meteen lege flessen weg. Het is heerlijk weer, fris, maar stralend blauw.

Leon wil skaten en met de auto rijden we naar het begin van het Noord AA, van daar maken we een halve ronde en drinken wat op het terras bij AA zicht. Cindy belt op dat ze meteen wat boodschapjes doet. Wij zijn eerder terug en Leon is best moe van de tocht. Hij pakt een schrijfboekje om het schrijven te oefenen en ik ruimt de vaatwasser uit. Cindy komt terug en Evelien doet een tukje in de buggy. We zetten haar even in de zon en maken de lunch klaar. Puntjes met knakworstjes.

Als Evelien wakker is rennen we even rond in de tuin en besluiten daarna om naar het Westerpark te gaan en nemen de loopfiets en fiets van Leon en Evelien mee. Met een stevige pas maken we een grote ronde door het Westerpark. Daarna gaan we ook nog de speeltuin van het Westerpark in en af en toe kunnen we heerlijk in het zonnetje zitten als de kinderen spelen. Leon wil niet wijken van Evelien haar zijde en helpt haar waar hij kan.

Thuis gekomen zijn de kinderen best even tam. Cindy maakt wat toastjes en olijfjes. Er wordt gebeld en een autostoeltje die we besteld hadden komt binnen. De doos is een groot vermaak voor de kinderen. We hebben meer dan een uur lekker zitten kletsen en de kinderen zitten wat TV te kijken en te rommelen met die doos. Dan maakt Cindy zalm in de oven klaar en ik doe wat aardappelkroketjes in de frituur.

Na het eten gaan we nog even dansen op de rock muziek van Cindy. Om een uur of acht gaan we naar boven en lezen de kinderen nog een verhaaltje voor. Die hebben zich helemaal uit kunnen leven en zijn blij om te gaan slapen.

Dit was onze dag vandaag. Dagen als dit maken me intens gelukkig. Herfst is gek genoeg mijn favorieten seizoen en zo’n laag staand zonnetje is gewoon instant sfeer. Nu zit Cindy nog even muziek te luisteren met Spotify, ik zit op zolder dit nog even in elkaar te rammelen en wil de foto’s en filmpjes die ik gemaakt heb online zetten.

Link naar de foto’s en filmpjes: http://goo.gl/jkXPR

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Definieer een perfecte dag

  1. Peggy zegt:

    Heerlijk, je bent gewoon gelukkig met je gezin en dat is je van harte gegund Henri.
    Liefs Peggy

Geef een reactie

