Ziek

Het is woensdag en ik ben thuis. Cindy is ziek, dus ik heb een dagje met de kinderen. Dat is geen straf. Leon is om twaalf uur klaar met school en dan neem ik hem en Evelien mee naar opa en oma. Normaal schrijf ik mijn dagboek dingen altijd in Word, maar ik probeer langzaam over te stappen op Google Docs.

Het is een rare maar leuke tijd. 1 Juli ben ik begonnen met schrijven. Nu ligt er een draft bij meelezers, het is duidelijk dat er nog veel werk verzet moet worden voordat het een goed boek is. Daarnaast ben ik gaan investeren in mijzelf om mijzelf echt een “cloud” expert te noemen. Ik heb opleiding gevolgt, veel gezelen, testen gedaan, naar seminars geweest en op een klein examen na, ben ik er helemaal klaar voor. Ook mijn uitingen zoals websites en social media heb ik aangepast naar 1 duidelijke boodschap. We zitten in een grote transitie fase waarin cloud computing de standaard wordt en ik kan organisaties hiermee helpen. De uitdaging is wel, hoe verkoop ik dit? Ik weet welke waarde ik bedrijven kan bieden, maar een gevestigde reputatie heb ik nog niet. Ik ervaar dit als een hele leuke en spannende tijd. Nadeel is wel dat je bij investeren in moet teren op je spaargeld. Niettemin geldt; als het makkelijk is, kan iedereen het. En het is ook hard werken, mijn dagen zijn gewoon gevult en normaal speel ik in de avond nog wel een spelletje, er zijn net een aantal nieuwe uitgekomen, maar heb deze niet gekocht. Het leidt teveel af.

Kleine kinderen slokken ook veel tijd en aandacht op, maar nu ze groter worden is het steeds leuker en wordt het ook gemakkelijker. Ze worden steeds zelfredzamer en tijdens ons weekendje in de Peel in Limburg hadden we vier dagen die echt zo leuk waren dat ik weer uitkijk naar de volgende vakantie. Leon is helemaal gek op treinen en Evelien vind alles wel best. Ik ben ook erg dankbaar dat ze gek op elkaar zijn. Weet niet of dit zo blijft, maar het beloofd veel goeds. Als ik dan over die ellende lees van sommige kinderen in de krant, dan ben ik echt bezorgt en sluit ik me zoveel mogelijk hiervan af.

Het digitale lezen heb ik volledig geadopteerd. Ik lees al meer dan een jaar geen papieren boeken meer. Ben nu de biografie van Steve Jobs aan het lezen, net als een redelijk deel van mijn vrienden en kennissen. Overigens doe ik soms wel een maand of twee met een boek, maar ik geniet wel van lezen. Ben benieuwt of de huidige jeugd boeken zal lezen. Hoor tegenstrijdige geluiden. Sommige zeggen dat ze gewoon en veel lezen, anderen hebben nog nooit een boek gelezen anders dan de leerboeken van school.

Ik slinger dit even het web op. Tijd is schaars vandaag🙂

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

