Stil

Al meer dan een maand is het stil op mijn blog. Zowel privé als zakelijk. Dit komt omdat ik het druk heb; privé en zakelijk. Het schrijven is een slachtoffer van die drukte. Ik wil nog wel eens kort wat willen schrijven, maar dat komt niet verder tot een kleine uiting op Facebook. Bijvoorbeeld dat ik voor het eerst samen met Cindy een rondje op het meer heb hardgelopen. Nu is het zondagavond en zoals iedereen wel weet zijn dit fantastische lentedagen waar iedereen gelukkig van wordt, maar nu de kinderen op bed liggen moet ik nog even werken en dat valt me zwaar. Omdat ik moe ben en omdat ik geen puf meer heb. Dus ook geen puf om te schrijven. Ik geniet van deze tijd, begrijp me goed. De kinderen zijn intensief, maar heerlijk. Leon die maakt een groei door die heerlijk is om van de zijlijn mee te maken. Evelien is een kleine mafkees en voor 99% van de tijd zijn Leon en Evelien echt blij met elkaar. Af en toe werk ik thuis. Aan de ene kant zodat ik in ieder geval met de lunch thuis in de tuin kan zitten aan de andere kant dat het ook gezellig is om Cindy te zien als ik even een bakkie koffie kom halen. Vanaf 1 April heb ik ook weer een kantoortje in Zoetermeer en kan ik fietsen naar mijn werk. In de vijftien jaar als freelancer heb ik het zelden zo druk gehad als nu. Aan de ene kant leuk, het betekend goede inkomsten (en vrijheid later) en het werk is op zich ook leuk te noemen, maar het is wel weer overdreven druk zodat ik ook af en toe in de weekenden werk en meer dan één avond door de weeks. Ook met “de vrienden” is het leuk. We gaan weer sinds tien jaar geleden (toen we er een gewoonte van maakten) zo nu en dan uit eten en als we klimmen hebben we gesprekken die ergens over gaan. Ook ben ik dankbaar voor dat al onze ouders nog gezond zijn en besef ik me dat er de komende twintig jaar er anders uit zullen gaan zien in dat opzicht. Sowieso denk ik veel na. Achteraf gaat de tijd altijd snel en ik loop dan op mijzelf vooruit. Ik ben wel blij met mijzelf en de manier waarop ik in het leven sta. Ben in mijn ogen open en positief ingesteld en zie in iedereen goede kanten (al kost het me bij sommige mensen nog wel eens moeite). En voor zoals het nu gaat wil ik best tekenen. Heb geen grote dringende ambities al hoewel ik het liefst wel groots bezig zou willen zijn. Voor nu hou ik het op dromen.

Nog een paar weken buffelen en dan zou ik meer adempauze moeten hebben om meer te schrijven. Heb ook het voornemen om vaker in ieder geval kort dingen te delen, misschien zoals ik het op Facebook doe. Overigens geloof ik dat Facebook wel over zijn hoogtepunt heen is. Denk dat ze het nog zwaar zullen krijgen hun succes echt te verzilveren. Binnenkort meer hierover.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

