Ik kan koken?

Gisteren was het memorabel koud voor een 5 Mei. Dus heb ik voor het eerst in mijn leven Fakes gemaakt. Wat? Fakes, ofwel Griekse linzensoep. Ik heb jarenlang in Griekse restaurants gewerkt en in het begin gebruik je dat om ook veel Gyros en patat te eten, maar dat gaat voorbij. Uiteindelijk zijn het de salades brood en soep die mijn favorieten zijn geworden van de Griekse keuken. Overigens wist ik toen niet dat de Fakes vol met knoflook zat en dat ik vaak uitging na het werken. De laatste tijd heb ik wel vaker dat ik lekker wil leren koken. Gewoon leren hoe je met kruiden omgaat en hoe je bijvoorbeeld Indische prutjes maakt. De laatste tijd eten we ook we zelfmaak pizza uit een potje met voorgerold deeg. Dit pizza’s zijn dan wel lekker, maar missen dat echt Italiaanse. Ik weet niet of dat aan de kruiden, olijfolie, of gewoon aan de bodem ligt. Linzensoep maken is overigens een stuk gemakkelijker dan ik dacht en ik was blij verrast dat hij erg smakelijk was. Het zit vol met groenten en linzen zelf zijn ook erg gezond.

Gisteren zijn we naar Meyendel geweest. Simpel, maar de kinderen hebben zich goed vermaakt en lekker doorgelopen. Het is heerlijk om te zien dat Leon en Evelien echt heel blij zijn met elkaar. Op een gegeven moment waren we bij een hoop takken die als een hut zijn opgesteld aan het spelen en waren er ook twee jongens van Leon zijn leeftijd. Eentje vroeg of Leon met hun wilde spelen, maar hij zei “nee, ik moet op mijn zusje letten”. En toen ze weer weg gingen; “zo, die zijn ook weer weg.”. Ze maken zo weinig ruzie dat ik wel eens denk dat het ongezond is. Dalijk worden ze echt eenkennig😉 Nee, dat is gekheid hoor, en ik hoop dat ze zo dol op elkaar blijven.

Gisteravond hebben Cindy en ik film gekeken. Haar naam was Sarah, of in het Engels; Sarah’s key. Zware film over hoe Fransen op een dag een grote joden razzia hielden die nog steeds als een grote smet gezien word op de Fransen uit de 2e wereldoorlog. Ik ben heel erg gevoelig voor kinderleed dus dat komt lekker aan. Het zet me aan het denken en houdt het dodenherdenken en wat er gebeurd is levendig. Ik ben benieuwt hoe de kinderen dit gaan ervaren als ze groter worden en steeds meer zicht krijgen op hoe de wereld draait.

De laatste weken heb ik veel aanmeldingen gehad voor een ebook over Dropbox. Ik heb op mijn zakelijke blog gevraagd wie er behoefte hadden aan een boekje over Dropbox en heb enkele tientallen aanmeldingen binnen. Nu heb ik het alleen zo druk dat er van schrijven niet heel veel terecht komt. Daarom wil ik een paar korte filmpjes maken waarin ik voor gevorderden uitleg wat je allemaal met Dropbox kan en hoe je het veilig kunt inzetten. Nu cloud computing ook echt aan begin te komen merk ik dat het ook wel uit gaat betalen dat ik er al jaren mee bezig ben. Dit is wel de manier om ook tijdens een crisis relevant te blijven…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

