Er broeit wat

De laatste tijd schrijf ik weinig in mijn blog, de reden is simpel: Ik heb het zelden zo druk gehad. Ik werk hard om geld te verdienen, maar ben ook met mijn toekomst bezig. Ik doe veel research, lees veel, probeer dingen uit om voorop te lopen in mijn vakgebied en dat is aardig gelukt. Door veel te schrijven, te reageren en actief te zijn in relevante discussies weten steeds meer mensen mij te vinden en heb ik elke week wel 1 of twee gesprekken die ik zou kunnen labellen als “Leads”, potentiele opdrachtgevers. Mijn verhaal bevat alleen nog wat te weinig focus. Ik zit erg in twijfel of ik de product kant op ga of dat ik juist een bedrijf vind waarvoor ik me volledig in kan zetten iets bijzonders te maken, maar daarnaast geef ik ook kennis sessies en mini seminars en vind ik het leuk om mensen te coachen en bedrijven te helpen om cloud computing te omarmen. Qua richting -cloud computing- zit ik goed. Alle seinen staan op groen, maar ook hier kom ik weer in spagaat; ben ik de ontwikkelaar en architect of de visionair en bedenker van concepten? Mijn werk is heel afwisselend, te afwisselend, want door al die afleidingen en switchen tussen concreet en abstract heb ik wel eens het gevoel dat ik hiermee niets ga bereiken. Door ernstige ziekte om mij heen besef ik ook dat ik niet het eeuwige leven heb en Cindy vind het ook erg verwarrend. Ik werk veel, maar laat weinig resultaat zien.

Niettemin heb ik veel energie en heb ik wel het gevoel dat ik de komende maanden een belangrijke beslissing neem die een richting betekent voor de komende jaren. We zullen zien.

De kinderen zijn ook erg energiek en dat is soms best pittig. Dan werk ik me te blubber kom ik thuis en wordt ik letterlijk overvallen door een Evelien die op mijn rug springt om “Paadje Hop!” te spelen en Leon die iets wil laten zien op “zijn” laptop. Leon doet het erg goed op school. Cindy was vandaag voor het 10 minuten gesprek en er was werkelijks niets negatiefs! Ze vinden hem toch best sociaal en erg grappig in mijn uitingen. Thuis is hij anders dan op school. Hij is wel zeer gevoelig om uitgelachen te worden, maar ik verbaas me ook weer hoeveel hij begrijpt als ik een serieus gesprek met hem heb.

Evelien is echt een sociaal dier. Als ik haar naar de peuterspeelzaal breng willen anderen kinderen echt bij haar zijn en ze vind dat heerlijk. Sociaal erg bewust en in dat opzicht erg makkelijk. Ze kleeft thuis wel heel erg in Cindy en wil de hele dag fysiek contact wat Cindy wel eens benauwd. Het is bijzonder te zien hoe Leon en Evelien verschillen. Ook is het verschil zo groot als ze samen zijn of als je ze alleen hebt. Samen zijn ze extreem druk en erg gesteld op elkaar maar vaak ook erg vervelend. Als je ze alleen hebt kun je meer leuke dingen doen en loopt het gewoon beter.

Ik loop verder regelmatig hard en nooit minder dan 8 kilometer. Ik ben fitter dan ik de laatste vijf jaar geweest ben en waarschijnlijk langer. Ook klim ik braaf één keer in de week en daar heb ik nog steeds plezier in. Ook om na het klimmen een biertje te drinken en ik weet zeker dat wij als mannen onder elkaar veel meer delen -ook serieuze zaken- dan veel andere mannen, of misschien is het de leeftijd.

Die lekkere dagen deze week, de lucht ruikt heerlijk en het is leuk om te zien hoe de kinderen op het pleintje spelen, doen me verlangen naar meer lange en warme dagen waarbij je geen jas nodig hebt. Dat er koud en slecht weer aankomt raakt me dan ook best wel. Die grijze tijd was ook best pittig en het is ook tijd dat Evelien naar school toe gaat, ik denk dat veel dan ander wordt, voor Cindy is het ook best wel een uitdaging en ik werk gewoon vijf dagen in de week, ook tijdens de vakantie van Leon.

Ook vind ik het moeilijk om in mijn hoofd die switch te maken tussen werk en thuis komen. Soms merk ik dat ik niet goed schakel en dan eigenlijk geen leuk gezelschap ben voor mijn gezin. Uiteindelijk kun je maar op één moment leven en gelukkig zijn, en dat is nu. Niets nieuws onder de zon dus, maar zoals mijn titel; er broeit iets en ik voel verandering aan komen….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

