Goed bezig

Deze blog schrijf ik op mijn nieuwe laptop. Mijn vorige kostte 2800 euro, deze kost nog geen 300 euro. Overigens doet mijn MacBook Pro het nog prima hoor! Maar er waren wat redenen om deze uit te proberen, en omdat het echt een “cloud” apparaat is, moet ik er natuurlijk wel zelf alles van weten. De laptop is een Chromebook, Google dat en je bent weer bij. Juli 2011 had ik er nog een artikel over geschreven voor de Computable en eigenlijk komen mijn voorspellingen uit. Het begint een succes te worden en het is de best verkochte laptop op Amazon. In de basis heb je alleen een browser, maar in potentie kun je er nagenoeg alles mee. Ik kreeg hem om half twaalf binnen en half één in de middag was hij opgeladen. Hij heeft misschien twee uurtjes uitgestaan en nu is het elf uur geweest en is de batterij voor 25% nog gevuld. Ideaal en met een heerlijk (Apple achtig) toetsenbord.

Als we het toch over uitgaven hebben, ik heb de Mitsubishi Outlander PHEV gekocht en hij wordt ergens in September geleverd. Er zaten aantrekkelijke subsidies op die ik wellicht nauwelijks kan benutten, maar zelfs zonder die subsidies kost deze auto mij minder dan het leasen van de Golf Variant die ik nu rijdt. Omdat het zo’n machtig apparaat is, je kunt hem met je iPhone aan zetten als de ramen bevroren zijn, heb ik er eerlijk gezegd best veel voorpret van. Na mijn huis is dit veruit het duurste wat ik ooit heb aangeschaft, maar ik heb er nu dus al plezier van.

Qua werk is het druk en moet ik er behoorlijk aan trekken, maar dat is positief. Ook heb ik twee grote bedrijven als klant “gewonnen”, en hoewel het kleine opdrachten zijn, zit er wel potentie in en brengt het me verder. Daarnaast zijn ze voortgekomen uit het schrijven van mijn artikelen op de Computable en dat is erg bevredigend.

Evelien heeft eindelijk haar verzet opgegeven en gaat nu naar het toilet als ze voor “een grote boodschap” moet, maar nog niet elke keer. Als ze lekker buiten speelt met de kinderen van de straat dan neemt ze niet de moeite om naar binnen te gaan omdat ze bang is dat ze dan meteen binnen moet blijven. Ze is echt berekend stout, maar ook weer zo lief dat ze weet dat ze er weg mee komt. Vorig weekend was er fantasy fair, dan komen er tienduizenden mensen naar kasteel De Haar en de meeste daarvan zijn dan prachtig verkleed in fantasy stijl. Leon had geen zin om mee te gaan, dus ik had deze bonding experience met Evelien. Heel leuk was dat en ik neem me voor dat echt vaker te doen, gewoon met één kind erop uit. Met twee kinderen heb je toch vaak een compromis. Leon is in rustiger vaarwater terecht gekomen en kan zijn emoties steeds beter plaatsen. Ook heeft hij drie keer in een week gespeeld (thuis of elders) met klasgenootjes en twee keer daarvan een meisje. Dat gaat eigenlijk heel natuurlijk en dat is typisch Leon. Hij doet er wat langer over om bepaalde sociale vaardigheden te ontwikkelen, maar als het dan zo ver is, dan is hij er meteen meester over, ofwel heel solide. Veel ouders zullen het wel herkennen, maar het is echt verrassend om te horen wat een wijze taal hij af en toe uitkraamt. Maar vervolgens kan hij dan weer heel onnozel zijn en een simpel iets -leren dat je bekers niet met je vingers van boven pakt, maar opzij- kost soms meer dan een week, en dat is dan weer de reden dat Cindy niet wil dat hij zijn eigen billen afveegt….

Vorige week begon ook langzaam het besef dat ik iets minder dominant met mijn werk moet bezig zijn en genieten van het leven eromheen. Het lukt me nog niet elke dag, maar had de laatste week weer opvallend veel “geluksmomentjes”. Nu kijken of ik er een gewoonte van kan maken.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

