Hunzedal 2013

In de Mei vakantie zijn we een klein weekje in Hunzedal geweest. Daar hadden we een sta caravan en dat was ideaal. Het heeft de voordelen van een camping, geen auto’s en kinderen konden dus vrij bewegen en niet de nadelen van een tent met weinig faciliteiten. Daarnaast hadden we prachtig weer en Evelien moest enorm wennen bij terugkomst omdat ze de vrijheid erg miste. Ik had mijn nieuwe Chromebook mee en daarmee heb ik ook lekker geschreven en ik wordt gelukkig van schrijven.

Foto’s kun je vinden op : https://www.dropbox.com/sh/c9lue863hfzw1lb/3sToflDt84

Omdat de kinderen het heerlijk vonden om met andere kinderen te spelen heb je zelf ook meer rust en konden we af en toe lekker in de zon zitten zonder met de kinderen bezig te hoeven zijn. De eerste dag had Leon meteen contact met een meisje van acht, Emily, en daar heeft hij eigenlijk de hele vakantie mee opgetrokken. Zo konden ze het hele park verkennen, samen naar het strandje of fietsen op de crossbaan. Een leuke voorbode voor als Evelien dalijk ook zes bijna zeven is. Ook hebben we veel gezwommen en dat ging perfect. Leon is natuurlijk helemaal los en Emily had drie diploma’s wat Leon stimuleerde om alles na te doen wat zijn grotere vriendinnetje deed. Stoere Evelien doet weer alles na wat Leon doet en dook ook gewoon van de startblokken. Ze werd op een gegeven moment overmoedig en wilde zonder bandjes zwemmen. Toen heb ik even de bandjes afgedaan en zonk ze als een duikboot naar beneden. Punt was meteen duidelijk. Ook de glijbaan was een groot succes en Evelien ging daar ook alleen vanaf.

Zakelijk gezien was het ook meteen een goede week. Drie zeer concrete leads en afspraken volgende week en twee opdrachten. Dat is een absoluut record en ik merk dat de markt aan het veranderen is. Veel bedrijven beseffen dat nu andere bedrijven ook naar de cloud gaan, zij niet achter kunnen blijven. En als je naar de cloud wil, dan zoek je iemand met ervaring🙂
Althans, dat is mijn redenatie. Dit jaar doe ik ook mijn grootste investering ineens, dus dat valt mooi samen. Traditioneel is de zomer vaak rustig, maar zoals het er nu uit ziet kan ik gewoon gas blijven geven.

We zijn nu weer drie dagen thuis en de spanning loopt meteen op. Minder vrijheid, dus meer wrijving en botsen met elkaar en dat gaat voor ons alle vier op.

Maandag gaat Evelien voor het eerst naar school om te wennen en over twee weken is het voor het echie. Ik ben heel benieuwd of er nu een ander tijdperk aanbreekt. De laatste maanden was Evelien echt aan school toe. Veel jengelen en huilen en gevoelig en dat maakt het niet altijd makkelijk. Wel gaan de nachten nu goed en dat is geweldig. Ze is niet meer bang in het donker, hoeft ook geen nachtlampje meer en heeft ook geen rare dromen. Ook Leon slaapt goed, plast niet meer in bed, maar gaat wel laat naar bed en wordt om stipt zeven uur wakker. Het zijn lieve intense kinderen met zeer veel energie, en ze luisteren voor geen meter. Maar ze zijn gezond en niet onzeker. Leon zijn social skills worden ook steeds beter en wat me opvalt is dat hij nauwelijks meer huilt. Evelien doet dat nog wel een keer of tien per dag als het niet meer is, maar Leon heb ik al meer dan een week niet horen huilen.

We wilde Evelien pas eind van het jaar op zwemles doen, maar ze gaat zo verschrikkelijk hard en heeft een goede lichaamscontrole, dus misschien dat we haar wel na de zomer naar zwemles doen, goede kans dat ze volgend jaar zomer dan zonder bandjes kan zwemmen, en dat geeft rust.

De komende weken even aanpoten, maar ik heb daar ook wel zin in. Hardlopen schiet er de laatste tijd wel bij in, net als klimmen, dat is dus wel een zorgpuntje zeker nu de zomertijd eraan komt. Ook merk ik dat ik in de avond weer steeds trek heb in een biertje of een wijntje, maar ik sta het mezelf momenteel ook wel even toe….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

