Vakantie enzo

Zomervakantie is een ritueel die met kinderen jaarlijks anders word. De kinderen worden groter waardoor je elke keer merkt dat er wat vrijheid bijgekomen is en dat er meer mogelijk is.

We zitten nu in Camping Les 3 Lacs in de buurt van Chambery. We hebben een sta-caravan midden tussen de tenten en de caravans, dus met echt een camping gevoel. De camping is ideaal voor kinderen onder de tien en daar wemelt het hier van. De camping is klein en dat is fijn. Zo ken je op een gegeven moment de meeste mensen en da’s een prettig gevoel zeker nu Leon ook alleen naar het zwembad gaat. Ook Evelien geniet van haar vrijheid en Cindy is daar ook relaxt in.

Gisteren en vannacht was Evelien ziek en had ze zeer hoge koorts (en dat terwijl het hier 35 graden is), dat is dan zo’n dag dat je je wel zorgen maakt en de hele dag in de hitte moet blijven omdat Evelien niets kan. Aan het eind van zo’n dag heeft Cindy het helemaal gehad en wil ze niet meer naar Frankrijk toe. Een dag later kijkt ze daar weer anders tegenaan, maar het is wel handig dat we elkaar daarin kennen. Ik ben overigens met Leon in de middag een kano tocht gaan maken op de rivier en dat was dan weer erg leuk. Hij deed het heel goed tijdens de stroomversnellingen en er was maar één punt waarop ie uit de kano wilde omdat het iets te heftig werd. Toch is het leuk dat je steeds meer van dit soort dingen samen kunt doen.

Van de week zijn we ook naar Cirque de st meme geweest. Een plek in de bergen die heel erg Alpens aan doet en Zen is. Je kon daar wandelingen maken omhoog naar de watervallen en dat hebben we ook gedaan. Dat was sommige stukken best steil met kleine kinderen, maar we hebben het wel gehaald en was erg mooi, zie foto’s.

Natuurlijk is vakantie nog wel ervoor zorgen dat de kinderen het naar hun zin hebben, meer dan dat je dingen doet die je zelf zou willen. Omdat we tussen de tenten zitten zien we veel en hebben ook besloten dat het voor ons niets is om echt te kamperen. Zoveel gedoe terwijl Cindy en ik toch wel van gemak en vrijheid houden. En daar zit wellicht de crux. Zo zien we heel veel gezinnen met drie kinderen en ouders die enerzijds ook gewoon gericht zijn op de kinderen en al die bezigheden heerlijk vinden. Zij pakken dan in de avond een boekje voor de tent en dat is hun moment. Cindy zou een tent wellicht nog wel zien zitten als ik meer het initiatief in dit soort dingen zou nemen, maar zo ben ik niet. Ook omdat ik van mezelf weet dat ik een tent nooit zo goed opgeruimd krijg en het helemaal niet zie zitten om thuis alles uit te pakken, schoon te maken en weer goed op te bergen voor een volgende keer.

Wat ik merk op vakantie is dat ik werk los kan laten. Ik internet een stuk minder en wil wel graag schrijven en denk dan aan de toekomst. Zelf voel ik me relaxt en vind het prima om een beetje te niksen, te zwemmen te eten in in de namiddag een biertje te pakken. Op de achtergrond denk ik dan wel aan mijn vak, maar niet aan de details van mijn huidige opdrachten. Een grote vakantie is wel echt een brug van het ene jaar, naar het andere jaar.

Nu ben ik overigens al weer thuis. Het is Zondag en morgen is weer mijn eerste werkdag. Er ligt nog een berg e-mail die ik weg moet werken en het zal wel weer een vliegende start worden.

Over twee weken lever ik mijn auto in en dan zijn we drie maanden met maar één auto. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Mijn nieuwe auto wordt pas halverwege November geleverd. Ik ben nog nooit zoveel met een auto bezig geweest, aan de andere kant, na mijn huis is dit de grootste aanschaf ooit en voor het eerst dat ik op basis van een plan iets heb gekocht.

Buiten dit “informatieve” schrijven, neem ik mijzelf ook weer voor wat meer over filosofie te schrijven. Als je een onderwerp behandeld wilt hebben; schiet een vraag naar mij toe. Dan beloof ik er wat over te schrijven.

Foto’s zal ik nog linken.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

