Geen tijd

Als je naar mijn dagboek kijkt is er weinig geschreven de laatste drie maanden. Niet omdat er niets te melden is, maar het is gewoon druk. Ik werk drie dagen in de week in Amsterdam, maar ook de andere dagen zit ik ramvol. In de avonden ben ik blij als ik eindelijk even kan ontspannen door naar “The walking dead” te kijken en in de weekenden komt het er ook niet van om even te schrijven.

Vorige week is de badkamer afgemaakt. Ik had er meer moeite mee dan gedacht om tweeenhalve week geen badkamer te hebben. Het voelde echt als volhouden en uiteindelijk heb ik ook niet meer hardgelopen en ben ik vreselijk door mijn rug gegaan. Nu eindelijk kunnen we weer douchen, maar zijn er nog kleine klusjes zoals raamdecoratie tegen de inkijk en de tegens boenen. De kinderen hebben deze week vakantie, maar ik heb geen mogelijkheid om een paar dagen vrij te nemen.

Ik heb een heel dubbel gevoel. Er zijn best veel momenten dat ik me gelukkig voel, maar ook veel momenten dat ik een beetje baal van de routine. Er is maar één moment waarop je kan leven en dat is nu, maar dan kies ik er toch voor om door te buffelen of uit te zien naar de momenten dat je weer zonder jas naar buiten kan. Zonde en niet nodig, dus dat is een punt van aandacht. Doordat ik dus ook minder bewogen heb en wat meer ook door de weeks wat gedronken heb voel ik me lomp en dik. Dalijk ga ik en Cindy hardlopen. Leon gaat mee op de skates en Evelien op de fiets.

Door het harde werken kom ik weinig toe aan artikelen schrijven en aan research. Ik merk nu al dat ik met bepaalde technieken weer wat achter loop. De laatste tijd denk ik ook wat meer aan de toekomst. Het wordt nu echt belangrijk om focus te kiezen, want over een paar jaar wordt anders de keuze voor mij gemaakt. Wel leer ik weer van alles bij over mezelf. Door aan anderen door te vragen wat ze er precies van vinden wat ik zeg leer ik weer meer hoe mensen naar mij kijken en ik zie zeg maar nog genoeg groeikansen🙂

Het belangrijkste inzicht wat ik heb is dat het niet uit maakt hoe goed je bent. Als je het niet kan overbrengen is het niet veel waard. Ik heb de neiging om bijvoorbeeld technische zaken uit te schrijven, maar niemand die dat leest. In tegenstelling tot plaatjes met een korte toelichting, die gaan erin als ketellapper. Ook kun je heel veel kennis hebben, maar niemand die daar iets echt van wil weten. Het gaat niet om de kennis, maar om methodiek om het over te brengen. Mensen betalen niet voor kennis, ze betalen voor een systeem. Wat ik nu dus probeer is mijn kennis onder te brengen in een methode en de methodes in een systeem. Daarom geen wil ik wat “bewijzen” verzamelen en daarom heen wat meer aan storytelling doen. Als ik een artikel lees met een verhaal erin dan lees ik dat veel liever dan een stuk inhoudelijke maar droge tekst. En storytelling is best moeilijk, ik ben er al een tijdje mee bezig, maar vind geen inspirerende verhalen die aansluiten bij het verhaal wat ik wil vertellen.

Zo is er een filmpje van Jeff Bezos, de oprichter van Amazon.com die in een TED talk twintig minuten uitwijdt over cloud computing en de vergelijking met de Gold Rush en electriciteit. Geweldig! Net als de gold rush was er natuurlijk ook de .com industrie. Maar in tegenstelling tot de gold rush waarin uiteindelijk het goud op is, is er op innovatie altijd weer iets nieuws te vinden. En dan de vergelijking met elektricteit, niet over het feit dat het een utility is, maar meer hoe ontwikkelingen gaan. De eerste apparaten hadden geen stekker, maar paste in een lampfitting. De uit knop bestand niet, je draaide gewoon de fitting los.

De zon schijnt, we moeten zo gaan lopen, dus ik slinger dit mijn blog op. Geen foto’s deze keer. Niettemin is het gewoon mijn intentie om te blijven schrijven…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

