Dat unieke gevoel

Een paar tienermeisjes praten met elkaar op een zolderkamer. “Heb jij wel eens een orgasme gehad?” vraagt één van de meisjes aan het meisje dat nog niet zoveel gezegd heeft. “Ik denk het wel”, antwoordde ze wat onzeker.

Een orgasme is een uniek gevoel waar geen twijfel over bestaat wat het is. Maar hoe weet je dat als je het nog nooit ervaren hebt?

In mijn leven ben ik best wel een paar keer flink verliefd geweest en heb ik ook relaties gehad van langer dan een jaar. Er zijn misschien momenten geweest dat ik in de “ware”geloofd heb, maar volgens mij nooit echt.

Dus doordat ik het gevoel van de ware niet kende, leefde ik daar ook naar. Je denkt dat het moeizame in een relatie erbij hoort en je leest zo vaak dat je aan een goede relatie moet werken. Iedere relatie voelt dan ook als een tijdelijk iets. Iets wat voorbij gaat en er weer iets nieuws voor terug komt. Of niet.

Toen kwam ik Cindy tegen op een wintersportvakantie. En geloof me, dat was geen liefde op het eerste gezicht. De eerste maanden waren zelfs erg moeizaam. Ik stelde me ook niet open voor haar en dat was wederzijds. De grote tweesprong was toen ik mijn auto aan de kant zette en haar opbelde om een einde aan onze “relatie” te maken. We kende elkaar toen ruim twee maanden. Zij gaf aan dat ze dat eigenlijk niet wilde en ik zei dat zij het initiatief dan maar moest nemen. Voor haar was dat denk ik ook een kantelpunt en ergens in Augustus van 2004 lagen we op het strand in Scheveningen – we kende elkaar toen bijna een half jaar- en vroeg ze me hoe leuk ik haar vond. Mijn antwoord was toen; “De rest van mijn leven leuk.” . Die zin had ik niet voorbereid, ik had er zelfs niet over nagedacht. Maar ik meende het wel.

Overigens was dat moment nog steeds niet mijn “orgasme”. Dat unieke gevoel wat onmiskenbaar is. Ik weet zelfs niet of er ooit zo’n orgasme moment was waarop ik voelde dat onze liefde “de ware” was. En zelfs die term staat me tegen als ik hem zo opschrijf. Niettemin, op een gegeven moment voelt het gewoon zo en dat is een soort staat van permanente verliefdheid. Ik kan niet spreken voor Cindy, toch voel ik me erg zeker bij haar en dat haar gevoelens overeenkomen al is verliefdheid dan niet de juiste term. Ik voel het wel degelijk zo. Niet altijd, maar heel vaak.

Natuurlijk is Cindy niet perfect, ze heeft genoeg dingen die ik soms wat minder vind. Wat ik doe om van te leven interesseert haar werkelijk niets, ze houdt van andere films, heeft andere interesses en deelt mijn passie voor technologie en filosofie totaal niet. Ik mankeer ook vast voldoende. Zo ben ik vergroeid met mijn computer en steek ik soms te weinig tijd in mijn gezin en vind ik werk erg belangrijk. Maar als we samen zijn is dat gewoon heerlijk, we drinken ook graag samen een drankje en als we uit eten gaan vermaken we ons prima.

Ik kan me niet voorstellen dat wij in een scheiding terecht zouden komen. Net als dat ik me niet voor kan stellen dat haar ouders ooit zouden scheiden. Natuurlijk kijk ik ook naar andere vrouwen en kan Cindy ook onder de indruk zijn van een mooie man. Maar de angst die ik had om bij het trouwen te beloven dat ik nooit een andere vrouw zou liefhebben heb ik niet meer. Ik geloof ook niet in vreemdgaan en voel wel de voordelen van trouw (aan jezelf) zijn. Het fijne gevoel om niets te hoeven verbergen.

Ik geloof dat bijna iedereen zijn “orgasme” in een ander mens kan vinden. Dat unieke gevoel dat je de rest van je leven met iemand wil delen en dat het ook gebaseerd is op meer dan verliefdheid alleen. Het magische recept kan ik niet vertellen. Het waarom iets nu is zoals het is. Maar als je het voelt, dan is het zonder twijfel.

Cindy is mijn vrouw. Iedere dag ben ik daar dankbaar voor. Ik weet niet wat ons nog te wachten staat en hoe we nog op de proef gesteld zullen worden. Maar het gaat nu om nu, en dat gevoel wil ik delen….

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dat unieke gevoel

  1. Co Kroet zegt:

    Mooi dat je de liefde kent, ben er van onder de indruk. Liefs Co

Geef een reactie

