Ugg’s: Made in China

Sommige dingen blijven verbazen. Ugg’s bijvoorbeeld.
Dat zijn laarzen gemaakt van schapenspul van een bedrijf in Australië. Oprah Winfrey heeft ze een keer gepromoot en dat
heeft het bedrijf ongelofelijk veel miljoenen opgeleverd. Vandaag verbaasde ik
me niet om die Ugg’s. Begrijpen doe ik het niet. Het was vooral Cindy die
mij veraste.

 

Cindy is geen standaard vrouw. Ze is erg zelfstandig, niet
onzeker en geeft weinig geld uit. Ook als ik zeg “ga eens lekker los in
de winkels”, dan koopt ze dingen die leuk zijn en geeft niet per se veel
geld uit.  De laatste tijd hebben we goed gespaard (en uitgegeven) en toen ze
vandaag met een paar Ugg’s in haar handen stond zei ik dat ze die gewoon
moest kopen als ze deze echt leuk vond. Het voelde goed en ze liep een paar rondjes
en stond op het punt om de overdreven dure laarzen (die er bovendien niet bijzonder
uitzien en 300 euro kosten)  aan te schaffen. Ze heeft het niet gedaan, en weet
je waarom niet? Er stond made in China op. En eigenlijk moet ik haar daar
gelijk in geven. Materiaal kosten kunnen nooit bijzonder hoog zijn, qua ontwerp
is het niets bijzonders, en als je dan toch de goedkope handjes in China het
laat maken… Dat voelde niet goed. Ze was verbaasd over haar eigen
principes in deze, maar nu snap je wel waarom Cindy ook mij verbaasde.

Over Henri Koppen

Learning...
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie